ကၽြန္ေတာ္တို႕ဗုဒၶဘာသာ လူမ်ိဳးေတြမွာ အေတာ္မ်ားမ်ားက
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ကို ကိုးကြယ္ေနရဲ႕သားနဲ႔ အယူမွား အမွတ္မွားေတြ
အမ်ားၾကီးရွိေနပါတယ္ ။ တကယ္ ေတာ္၍ ထက္ျမတ္ေသာ ပါဠိစာေပမ်ားကို
ႏိုင္နင္းေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားက ေျပာတာေတာင္ လက္မခံႏိုင္တဲ႔
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အမ်ားၾကီးပါ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုးက လူသားေတြပါ
ကၽြန္ေတာ္တို႕ကိုးကြယ္တဲ႔ ဘာသာကို ဆန္းစစ္ႏိုင္တဲ႔ အသိဥာဏ္ေတြရွိၿပီးသားပါ ။
ေလာက သဘာ၀ တရားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ငါတို႕ ကိုးကြယ္မႈေတြက တကယ္ေရာ
ေထရ၀ါဒ စစ္မွန္ရဲ႕ လား ငါတို႕ ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာၾကားခဲ႔တဲ႔ လမ္းစဥ္ေတြေရာ
ဟုတ္ရဲ႕လားဆိုတာ စိစစ္သူ အေတာ္နည္းပါတယ္ ။
ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြ ဓမၼကထိကေတြထဲက အမုန္းခံကာ ေထရ၀ါဒသာသနာ
မွာ အတုအေယာင္ေတြ ပေျပာက္ဖို႕ တြန္းအားေပးခဲ႔ေပမယ့္
ေရွးရိုးစြဲေနေသာ လူ႕အတၱသမားမ်ားေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာေထရ၀ါဒကို
လက္ခံက်င့္သံုးသူ တစ္ေန႕ထက္တစ္ေန႕ နည္းပါးလာပါတယ္ ။
အင္မတန္ ေၾကာက္တတ္ေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ေျခာက္ႏိုင္ေသာ
မဟာယန ဗုဒၶဘာသာ ရဲ႕ အယူအဆေတြ လႊမ္းမိုးခဲ႔သည္မွာ
ယေန႕ထက္တိုင္ပါပင္ ။ ကၽြန္ေတာ္ဒီေန႕ ေျပာခ်င္တာေလးက
ဗုဒၶဘာသာေတြ အလြဲၾကီးလြဲေနတဲ႔ ရွင္ဥပဂုတ္ ဆိုတဲ႔ အေၾကာင္းေလးပါ ။
စာဖတ္ေနသူေတြထဲမွာ ယံုၾကည္သူေတြလည္းပါမယ္ ၊ မယံုၾကည္သူေတြလည္းပါမယ္ ၊
ဒြိဟ ျဖစ္ေနသူလည္း မ်ားမယ္ ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၂၀ အတြင္းမွာ
ဒီအေၾကာင္းအရာကိုကၽြန္ေတာ္အေတာ္ေလး ေလ့လာခဲ႔ၿပီးမွ
ဒီစာကိုေရးလိုက္ရတာပါ ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ေဟာေျပာခ်က္ ကို
မွန္တယ္ဆိုၿပီး ေျပာေနျခင္းမဟုတ္ပါ ။ စာဖတ္သူေတြ
ယံုၾကည္ရမယ္ ၊ လက္ခံရမယ္လို႕ မဆိုလိုပါ မိမိအေတြးနဲ႔
မိမိ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္လိုက္ပါ ။အဲလိုေတြးဖို႕အတြက္ ဒီေဆာင္းပါးက အေထာက္အကူျပဳမွာပါ ။
ဒီစာေရးလို႕ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ လူမုန္းပိုမ်ားလာမွာ သိရက္နဲ႔
ေထရ၀ါဒ သာသနာ အတြင္းမွာ တကယ္ကိုးကြယ္မႈလြဲေနမႈေတြအတြက္
ဆန္းစစ္သံုးသပ္ႏိုင္ေအာင္ ေရးလိုက္ရတာပါ ။
ယံုၾကည္ရမယ္ ၊ လက္ခံရမယ္လို႕ မဆိုလိုပါ မိမိအေတြးနဲ႔
မိမိ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္လိုက္ပါ ။အဲလိုေတြးဖို႕အတြက္ ဒီေဆာင္းပါးက အေထာက္အကူျပဳမွာပါ ။
ဒီစာေရးလို႕ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ လူမုန္းပိုမ်ားလာမွာ သိရက္နဲ႔
ေထရ၀ါဒ သာသနာ အတြင္းမွာ တကယ္ကိုးကြယ္မႈလြဲေနမႈေတြအတြက္
ဆန္းစစ္သံုးသပ္ႏိုင္ေအာင္ ေရးလိုက္ရတာပါ ။
ရွင္ဥပဂုတ္ ဘယ္ကစျဖစ္လာသလဲ
================
ဒီအေၾကာင္းေလးကို စေျပာဖို႔အတြက္ ရွင္ဥပဂုတ္ ဘယ္ကစျဖစ္လာသလဲ
ကစေျပာရပါလိမ့္မယ္ ။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႔ ပါဠိ က်မ္းဂန္စာေပေတြမွာ
မေတြ႕ရတဲ႔ ရွင္ဥပဂုတ္က ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ နာမည္ၾကီးေနရသလဲဆိုရင္
လူအမ်ားေျပာၾက ဇာတ္သမားေတြေျပာၾကတာေလးက
သီရိဓမၼာေသာက မင္းၾကီးရဲ႔ အလွဴၾကီးမွာ မာရ္နတ္ေႏွာက္ယွက္
မည္ကို စိုးသျဖင့္ မင္းၾကီးက တိႆနာဂေထရ္ ေခၚရွင္ဥပဂုတ္ကို
ေခၚထားပါတယ္တဲ႔ ။ အလွဴပြဲက်င္းပတဲ႔အခါမွာ
မာရ္နတ္က လာဖ်က္သျဖင့္ ရွင္ဥပဂုတ္က မာရ္နတ္လည္ပင္းကို
ေခြးေသေကာင္ပုပ္ဆြဲကာ ေတာင္းပန္ခိုင္းပါတယ္ ။ ေတာင္းပန္ၿပီးေတာ့မွ
လည္ပင္းက ေခြးေသေကာင္ပုပ္ကို ခၽြတ္ကာ ေတာင္နံရံမွာ ခါးပန္း
ၾကိဳးနဲ႔ ခ်ည္ထားလိုက္ပါေတာ့တယ္ ။ အလွဴပြဲႀကီး မၿပီးမခ်င္း
မာရ္နတ္ကို ၾကိဳးနဲ႔ ခ်ည္ထားစဥ္ မာရ္နတ္က ဘုရားရွင္ကို
ေႏွာက္ယွက္တုန္းက ယခုလို မခံစားရဘဲ တပည့္သာ၀ကေတြနဲ႔က်မွ
ယခုလို အႏွိပ္စက္ခံရသျဖင့္သာ၀ကေတြက ေမတၱာ ၊ ဂရုဏာ နည္းပါးလွၿပီး
ဘုရားရွင္က ေမတၱာ ၊ ဂရုဏာ ၾကီးမားေတာ္မူသျဖင့္ ထိုေနရာမွာတင္ပဲ
မာရ္နတ္ ဘုရားဆုကို ပန္ခဲ႔ပါတယ္ "တဲ႔ ဒါက ဇာတ္သမားေတြ
ေျပာၾကပါတယ္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ဒါကိုသိၾကမွာပါ ။
အမွန္ေတာ့ အဲဒီ ဇာတ္လမ္းက မဟာ၀င္က်မ္းက လာပါတယ္ ။
မဟာ၀င္က်မ္းကလည္း အဲဒီ ရွင္ဥပဂုတ္ အေၾကာင္းက
ေလာကပညတၱိ က်မ္းက လာတယ္ဆိုၿပီး ျပန္လည္ညႊန္းဆိုထားပါတယ္။
အဲဒီက်မ္းကေန ဘယ္ကိုဘယ္လို ျပန္ျပန္ညႊန္းသလဲဆိုတာေတာ့ မသိေတာ့ပါဘူး။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ က်င္းပတဲ႔ သဂၤါယနာ တင္ပြဲေတြမွာေတာ့
ရွင္ဥပဂုတ္ အေၾကာင္းတစိုးတစိမွ် မပါလာပါဘူး ။
ေနာက္တစ္ခါ မဟာယနဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္တဲ႔ တရုတ္ ၊ ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံေတြက
မဟာယာနဂုိဏ္းသုံး က်မ္းစာျဖစ္ေသာ ဒိဗ်ာ၀ါနက်မ္းမွ ဖန္တီးေပးလုိက္ေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။ ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္သည္ ဣႏၵဂုတၱ၊ အႆဂုတၱ၊ တိႆနာဂ၊ ဥပဂုတၱတိႆနာဂ၊ အာဂတ္စတယမုနိ ဟူေသာ ဘြဲ႕မည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသူ ျဖစ္သည္။
ဇာတ္လမ္းက ဒီလိုပါ
"မဓုရာျပည္ ကု႑ိၿမိဳ႕ အနီးမွာ ဥရုမု႑ အမည္ရွိတဲ႔ သာဏေတာင္မွာ
သာဏ၀ါသီေထရ္ က သတင္းသံုးေနေတာ္မူပါတယ္ ။ အဲဒီ
ကု႑ိၿမိဳ႕မွာ နံသာကုန္သည္တစ္ဦးရွိတယ္ အမည္က
ဂုတၱပါ ။ သူ႕ မွာ သားသံုးေယာက္ ရွိပါတယ္ ။
အႆဂုတၱ ၊ ဓနဂုတၱ ၊ ဥပဂုတၱ ဆိုၿပီး အမည္ရွိၾကပါတယ္ ။
အဲဒီ ဥပဂုတၱ အမည္ရွိတဲ႔ အငယ္ဆံုးသားက လူ၀တ္အေနနဲ႔ပဲ
သခ်ိဳင္းမွာ ေျချဖတ္ ၊ လက္ျဖတ္ ခံရတဲ႔ ျပည့္တန္ဆာမ ၀ါသ၀ဒတၱာ
ကို တရားေဟာခဲ႔တဲ႔အတြက္ ျပည့္တန္ဆာမက ေသာတပန္ျဖစ္ကာ
ေဟာေျပာသူ ဥပဂုတၱကေတာ့ အနာဂါမ္ ျဖစ္ပါတယ္ ။
အဲဒီ လို အေၾကာင္းကို သာဏ၀ါသီေထရ္က သိသြားေတာ့ အေဖျဖစ္တဲ႔
ဂုတၱကို ခြင့္ေတာင္းကာ ရဟန္းျပဳေပးလိုက္ပါတယ္။ ရဟန္ျပဳၿပီးလို႕
အခ်ိန္သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ အာသေ၀ါ ကုန္ခမ္းကာ ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါတယ္လို႕"
မဟာယန ေတြက ဆိုထားပါတယ္ ။ ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီးသြားေတာ့
တရားပြဲက်င္းပ ပါတယ္ အဲဒီမွာ မာရ္နတ္က တရားပြဲပ်က္ရန္
ပုလဲမိုးရြာခ်ပါတယ္ ေနာက္တစ္ခါ တရားပြဲက်င္းပေတာ့
ေရႊမိုးရြာၿပီး ေႏွာက္ယွက္ပါတယ္ ။ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ က်င္းပေတာ့
နတ္တူရိယာေတြနဲ႔ ျမဴဆြယ္ ေႏွာက္ယွက္ပါတယ္
အဲဒါနဲ႔ ဥပဂုတၱလည္း မာရ္နတ္လုပ္မွန္းသိေတာ့
မာရ္နတ္ကို ဆံုးမဖို႕အတြက္ ေျမြေသေကာင္ပုပ္ကို ဦးေခါင္းကိုစြပ္ပါတယ္
ေနာက္ေခြးေသေကာင္ပုပ္ကို လည္ပင္းဆြဲပါတယ္ ။
လူေသေကာင္ပုပ္ကိုလည္း ေနာက္ကိုေက်ာပိုးေစၿပီး
ႏွစ္ရြက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ဆြဲထားပါတယ္ အဲဒါကို မာရ္နတ္ရဲ႕ တန္ခိုးနဲ႔
ျဖဳတ္မရပါဘူး အဲဒါနဲ႔ မာရ္နတ္လည္း ေနာက္ဘယ္သာသနာပြဲကိုမွ
မေႏွာက္ယွက္ေတာ့ပါဘူးလို႕ ေတာင္းပန္ပါတယ္ " အဲဒီလို မဟာယန ကလည္း ဆိုထားျပန္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆို ရွင္ဥပဂုတ္ ကို ဘယ္သူေတြက ဘယ္လိုအယူ၀ါဒေတြနဲ႔
ဘယ္လိုေပၚလာပါတယ္ဆိုတာမ်ိဳး တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ျဖစ္ေနၾကပံုကို
သိၾကမွာပါ ။ ကၽြႏ္ေတာ္တို႕ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္မွာ တကယ္ပင္
ရွိေနခဲ႔ပါက ပါဠိစာေပမ်ား က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ဒီေလာက္
တန္ခိုးၾကီးေသာ မေထရ္တစ္ပါးကို ထည့္ေရးခဲ႔မည္မွာ ဧကန္မလြဲပါ။
ရွင္ဥပဂုတ္ရွိမရွိ ဆန္းစစ္ၾကမယ္
=================
ဒီအပိုင္းေလးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အေတြးအျမင္ေတြကိုေဖာ္ျပေပးမွာပါ
မိတ္ေဆြတို႕ လက္ခံမလား လက္မခံဘူးလားဆိုတာေလးကမိမိတို႕
အျမင္အရ အေတြးအရ ဆံုးျဖတ္ၾကပါ ။
(၁)ေထရ၀ါဒ ဆိုေသာ ေ၀ါဟာရက ပထမ သဂၤါယနာ တင္ခ်ိန္မွစ၍
ယခု ဆဠသဂၤါယနာ ၆ ၾကိမ္တင္ထားေသာ ပါဠိေတာ္ ၊ အဠာကထာ ၊
ဋီကာ အစရွိေသာ ပိဋက ကို ဆိုလိုပါသည္ ။
ဒါျဖင့္ရင္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္ၾကၿပီး ေထရ၀ါဒမွာ မပါရိွတဲ႔
အယူ၀ါဒေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ လက္ခံက်င့္သံုးသင့္သလား ??
အဲဒါေလးကို အရင္ဆံုး မိမိကိုယ္တိုင္ ေမးကာ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္လိုက္ပါ
(၂)အမ်ားက ရွင္ဥပဂုတ္ကို ရဟႏၱာလို႕ အေပၚက ေျပာခဲ႔သလို
သမုတ္ခဲ႔ရင္ ရဟႏၱာရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာပုဒ္ေတြရွိပါတယ္
ရဟႏၱာမဆိုထားနဲ႔ ေသာတာပန္အဆင့္ေလာက္ဆိုရင္ေတာင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူတဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြကို အသက္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ေတာင္မွ မခ်ိဳးေဖာက္ၾကေတာ့ပါဘူး။
စူဠ၀ဂၢပါဠိေတာ္ ခုဒၵက၀တၳဳကၡႏၶကမွာ အရွင္ပိေ႑ာလဘာဇဒြါရမေထရ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ “န ဘိကၡေ၀ ဂိဟီနံ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼံ ဣဒၶိပါဋိဟာရိယံ ဒေႆတဗၺံ၊ ေယာ ဒေႆယ် အာပတၱိဒုကၠဋႆ”လို႔ ဘုရားရွင္က ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တယ္။
(လူေတြကို တန္းခုိးမျပရ၊ ျပလွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏)
ဒီေနရာမွာ ပိုၿပီးနားလည္သေပါက္ေအာင္လို႔ ဣဒၶိသံုးမ်ိဳးရွီတယ္ဆိုတာကို ရွင္းျပခ်င္ေသးတယ္။
အဓိ႒ာနိဒၶိ
၀ိကုဗၺနိဒၶိ
မေနာမယိဒၶိဆုိၿပီး ဣဒၶိသံုးမ်ိဳးရွိတယ္။
တစ္ေယာက္ကို အမ်ားျဖစ္ေအာင္ အမ်ားကိုတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ျခင္း၊ ကိုယ္ေယာင္ေဖ်ာက္ျခင္းစတဲ့ အရာေတြကို အဓိ႒ာနိဒၶိလို႔ ေခၚတယ္။
မိမိရဲ႕ ပင္ကိုယ္မူလအသြင္သ႑ာန္ကို ေဖ်ာက္ၿပီးေတာ့ က်ားေယာင္ဖန္ဆင္းျပတာ ဘီလူးအျဖစ္ဖန္ဆင္းျပတာ စတဲ့ သူတစ္ပါးရဲ႕ အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္ဆင္းျပတာေတြကို ၀ိကုဗၺနိဒၶိလို႔ေခၚတယ္။
ပကတိခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌ အလားတူ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခု ရွိေနေအာင္ ဖန္ဆင္းျပတာကို မေနာမယိဒၶိလို႔ေခၚတယ္။
ဒီဣဒၶိသံုးမ်ိဳးထဲက ၀ိကုဗၺနိဒၶိကို လူတို႔အားျပရင္သာ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္တယ္လို႔ အ႒ကထာဆရာက ဖြင့္ျပပါတယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္တန္ခိုးျပခန္းကို ျပန္လည္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါ။ က်ားအျဖစ္ဖန္ဆင္းတာ ဘီလူးအျဖစ္ဖန္ဆင္းတာ ဂဠဳန္အျဖစ္ဖန္ဆင္းတာေတြကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
ရဟႏၱာဆိုတာ ဘုရားရွင္ ဒီသိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ထားတယ္ဆုိတာ မသိရင္သာ က်ဴးလြန္မိခ်င္ က်ဴးလြန္မိမယ္။ ပညတ္ထားတယ္လို႔ သိရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မခ်ိဳးေဖာက္ဘူး။ အသက္ေသမယ္ဆိုရင္ေတာင္ မခ်ိဳးေဖာက္ဘူး။
ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ဒီသိကၡာပုဒ္ ပညတ္ထားတာကို မသိဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ျငင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မုိးႀကိဳးပစ္တာကို ထန္းလက္ေျခာက္နဲ႔ ကာလိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲလို႔ ဆိုခ်င္တယ္။ ရွင္ဥပဂုတ္ရွိတာ မရွိတာ အပထား ဇာတ္လမ္းအရဆိုရင္ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံၿပီးမွ သူေပၚခဲ့တာေလ။ မသိဘူးဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။
ဒါဆိုရင္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ႀကီး ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာက်ေတာ့ ဘာေျပာမလဲ
(ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးက နေႏၵာပနႏၵ နဂါးကို ေအာင္ေတာ္မူျခင္း ကိုဆိုလိုတာပါ)
ပညတ္ေတာ္ကို စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါ။ ေသခ်ာျပန္ၿပီးေတာ့ေလ..။
ပညတ္ေတာ္မွာ “လူပုဂၢိဳလ္တို႔ကို မျပရ”လို႔ ပါတယ္ေလ။
ဒါေၾကာင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပခ်ိန္တုန္းက လူ၀တ္ေၾကာင္တစ္ေယာက္မွ အနားမွာ မရွိဘူး။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာကို ဘယ္လူ၀တ္ေၾကာင္မွလဲ မျမင္ေတြ႔ႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ဟာ ဒီပညတ္ေတာ္ကို ခ်ိဳးေဖာက္ရာမေရာက္ပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခုစဥ္းစားစရာရွိတာက အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပခ်ိန္တုန္းက ဒီပညတ္ေတာ္ကို ဘုရားရွင္ မပညတ္ရေသးတာလဲ ျဖစ္ႏိင္တယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပခ်ိန္က “မျပရ”လို႔ ဘုရားရွင္က ပညတ္ၿပီးျဖစ္သလို သူ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာလဲ လူေတြ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ကို ေတြ႔ျမင္ၾကတာပါ။ (ဇာတ္အလမ္းရေျပာတာေနာ္)
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးမွာ ဘုရားရွင္က တန္ခုိးျပခိုင္းေတာ့ ၀ိကုဗၺနိဒၶိမျပပဲ “အဓိ႒ာနိဒၶိ”ေတြကိုပဲ ျပသြားခဲ့တယ္ေလ။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ နားလည္ေလာက္ၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။
မာရ္နတ္ကို ဆံုးမဖို႕အတြက္ ေျမြေသေကာင္ပုပ္ကို ဦးေခါင္းကိုစြပ္ပါတယ္
ေနာက္ေခြးေသေကာင္ပုပ္ကို လည္ပင္းဆြဲပါတယ္ ။
လူေသေကာင္ပုပ္ကိုလည္း ေနာက္ကိုေက်ာပိုးေစၿပီး
ႏွစ္ရြက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ဆြဲထားပါတယ္ အဲဒါကို မာရ္နတ္ရဲ႕ တန္ခိုးနဲ႔
ျဖဳတ္မရပါဘူး အဲဒါနဲ႔ မာရ္နတ္လည္း ေနာက္ဘယ္သာသနာပြဲကိုမွ
မေႏွာက္ယွက္ေတာ့ပါဘူးလို႕ ေတာင္းပန္ပါတယ္ " အဲဒီလို မဟာယန ကလည္း ဆိုထားျပန္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆို ရွင္ဥပဂုတ္ ကို ဘယ္သူေတြက ဘယ္လိုအယူ၀ါဒေတြနဲ႔
ဘယ္လိုေပၚလာပါတယ္ဆိုတာမ်ိဳး တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ျဖစ္ေနၾကပံုကို
သိၾကမွာပါ ။ ကၽြႏ္ေတာ္တို႕ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္မွာ တကယ္ပင္
ရွိေနခဲ႔ပါက ပါဠိစာေပမ်ား က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ဒီေလာက္
တန္ခိုးၾကီးေသာ မေထရ္တစ္ပါးကို ထည့္ေရးခဲ႔မည္မွာ ဧကန္မလြဲပါ။
ရွင္ဥပဂုတ္ရွိမရွိ ဆန္းစစ္ၾကမယ္
=================
ဒီအပိုင္းေလးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အေတြးအျမင္ေတြကိုေဖာ္ျပေပးမွာပါ
မိတ္ေဆြတို႕ လက္ခံမလား လက္မခံဘူးလားဆိုတာေလးကမိမိတို႕
အျမင္အရ အေတြးအရ ဆံုးျဖတ္ၾကပါ ။
(၁)ေထရ၀ါဒ ဆိုေသာ ေ၀ါဟာရက ပထမ သဂၤါယနာ တင္ခ်ိန္မွစ၍
ယခု ဆဠသဂၤါယနာ ၆ ၾကိမ္တင္ထားေသာ ပါဠိေတာ္ ၊ အဠာကထာ ၊
ဋီကာ အစရွိေသာ ပိဋက ကို ဆိုလိုပါသည္ ။
ဒါျဖင့္ရင္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္ၾကၿပီး ေထရ၀ါဒမွာ မပါရိွတဲ႔
အယူ၀ါဒေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ လက္ခံက်င့္သံုးသင့္သလား ??
အဲဒါေလးကို အရင္ဆံုး မိမိကိုယ္တိုင္ ေမးကာ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္လိုက္ပါ
(၂)အမ်ားက ရွင္ဥပဂုတ္ကို ရဟႏၱာလို႕ အေပၚက ေျပာခဲ႔သလို
သမုတ္ခဲ႔ရင္ ရဟႏၱာရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာပုဒ္ေတြရွိပါတယ္
ရဟႏၱာမဆိုထားနဲ႔ ေသာတာပန္အဆင့္ေလာက္ဆိုရင္ေတာင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူတဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြကို အသက္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ေတာင္မွ မခ်ိဳးေဖာက္ၾကေတာ့ပါဘူး။
စူဠ၀ဂၢပါဠိေတာ္ ခုဒၵက၀တၳဳကၡႏၶကမွာ အရွင္ပိေ႑ာလဘာဇဒြါရမေထရ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ “န ဘိကၡေ၀ ဂိဟီနံ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼံ ဣဒၶိပါဋိဟာရိယံ ဒေႆတဗၺံ၊ ေယာ ဒေႆယ် အာပတၱိဒုကၠဋႆ”လို႔ ဘုရားရွင္က ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တယ္။
(လူေတြကို တန္းခုိးမျပရ၊ ျပလွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏)
ဒီေနရာမွာ ပိုၿပီးနားလည္သေပါက္ေအာင္လို႔ ဣဒၶိသံုးမ်ိဳးရွီတယ္ဆိုတာကို ရွင္းျပခ်င္ေသးတယ္။
အဓိ႒ာနိဒၶိ
၀ိကုဗၺနိဒၶိ
မေနာမယိဒၶိဆုိၿပီး ဣဒၶိသံုးမ်ိဳးရွိတယ္။
တစ္ေယာက္ကို အမ်ားျဖစ္ေအာင္ အမ်ားကိုတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ျခင္း၊ ကိုယ္ေယာင္ေဖ်ာက္ျခင္းစတဲ့ အရာေတြကို အဓိ႒ာနိဒၶိလို႔ ေခၚတယ္။
မိမိရဲ႕ ပင္ကိုယ္မူလအသြင္သ႑ာန္ကို ေဖ်ာက္ၿပီးေတာ့ က်ားေယာင္ဖန္ဆင္းျပတာ ဘီလူးအျဖစ္ဖန္ဆင္းျပတာ စတဲ့ သူတစ္ပါးရဲ႕ အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္ဆင္းျပတာေတြကို ၀ိကုဗၺနိဒၶိလို႔ေခၚတယ္။
ပကတိခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌ အလားတူ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခု ရွိေနေအာင္ ဖန္ဆင္းျပတာကို မေနာမယိဒၶိလို႔ေခၚတယ္။
ဒီဣဒၶိသံုးမ်ိဳးထဲက ၀ိကုဗၺနိဒၶိကို လူတို႔အားျပရင္သာ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္တယ္လို႔ အ႒ကထာဆရာက ဖြင့္ျပပါတယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္တန္ခိုးျပခန္းကို ျပန္လည္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါ။ က်ားအျဖစ္ဖန္ဆင္းတာ ဘီလူးအျဖစ္ဖန္ဆင္းတာ ဂဠဳန္အျဖစ္ဖန္ဆင္းတာေတြကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
ရဟႏၱာဆိုတာ ဘုရားရွင္ ဒီသိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ထားတယ္ဆုိတာ မသိရင္သာ က်ဴးလြန္မိခ်င္ က်ဴးလြန္မိမယ္။ ပညတ္ထားတယ္လို႔ သိရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မခ်ိဳးေဖာက္ဘူး။ အသက္ေသမယ္ဆိုရင္ေတာင္ မခ်ိဳးေဖာက္ဘူး။
ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ဒီသိကၡာပုဒ္ ပညတ္ထားတာကို မသိဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ျငင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မုိးႀကိဳးပစ္တာကို ထန္းလက္ေျခာက္နဲ႔ ကာလိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲလို႔ ဆိုခ်င္တယ္။ ရွင္ဥပဂုတ္ရွိတာ မရွိတာ အပထား ဇာတ္လမ္းအရဆိုရင္ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံၿပီးမွ သူေပၚခဲ့တာေလ။ မသိဘူးဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။
ဒါဆိုရင္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ႀကီး ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာက်ေတာ့ ဘာေျပာမလဲ
(ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးက နေႏၵာပနႏၵ နဂါးကို ေအာင္ေတာ္မူျခင္း ကိုဆိုလိုတာပါ)
ပညတ္ေတာ္ကို စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါ။ ေသခ်ာျပန္ၿပီးေတာ့ေလ..။
ပညတ္ေတာ္မွာ “လူပုဂၢိဳလ္တို႔ကို မျပရ”လို႔ ပါတယ္ေလ။
ဒါေၾကာင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပခ်ိန္တုန္းက လူ၀တ္ေၾကာင္တစ္ေယာက္မွ အနားမွာ မရွိဘူး။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာကို ဘယ္လူ၀တ္ေၾကာင္မွလဲ မျမင္ေတြ႔ႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ဟာ ဒီပညတ္ေတာ္ကို ခ်ိဳးေဖာက္ရာမေရာက္ပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခုစဥ္းစားစရာရွိတာက အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပခ်ိန္တုန္းက ဒီပညတ္ေတာ္ကို ဘုရားရွင္ မပညတ္ရေသးတာလဲ ျဖစ္ႏိင္တယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပခ်ိန္က “မျပရ”လို႔ ဘုရားရွင္က ပညတ္ၿပီးျဖစ္သလို သူ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာလဲ လူေတြ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ကို ေတြ႔ျမင္ၾကတာပါ။ (ဇာတ္အလမ္းရေျပာတာေနာ္)
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးမွာ ဘုရားရွင္က တန္ခုိးျပခိုင္းေတာ့ ၀ိကုဗၺနိဒၶိမျပပဲ “အဓိ႒ာနိဒၶိ”ေတြကိုပဲ ျပသြားခဲ့တယ္ေလ။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ နားလည္ေလာက္ၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။
(၃)ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ယေန႕တိုင္ အသက္ရွင္လွ်က္ရွိကာ
သမုဒၵရာအတြင္း သီတင္းသံုးေနသည္ဟု ေျပာေနၾကေသာ အေၾကာင္းေလးကို
နည္းနည္းရွင္းျပပါရေစ ။ ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီဆိုကတည္းက ခႏၶာကို စက္ဆုပ္ရြံရွာ
ေနပါၿပီ ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီး အျမန္ဆံုး ပ်က္ဆီးခ်င္ေနပါတယ္ ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီးရွိေနတာကိုက
အပုပ္ေကာင္ေတြ တြယ္ကပ္ေနသည့္အလား ရြံရွာေနပါတယ္။
ဒါဆို ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီး ယေန႕ အခ်ိန္ထိတိုင္ ဘာေၾကာင့္မ်ား
အသက္ရွင္ေနၿပီးသတင္းသံုးေနရပါလဲ?
(၄)ေနကိုၾကည့္၍ ဆြမ္းစားျခင္း ဆိုေသာ အရာမွာလည္း မွားယြင္းေသာ
အယူတစ္ခုပါ ။ ပုတုဇဥ္ သာမေဏ ေတာင္ ဆြမ္းစားတဲ႔အခါ
သပိတ္အမွတ္နဲ႔စားရပါတယ္ ။ ဒီလိုမေထရ္ျမတ္က
ေနကိုၾကည့္၍ ဘာေၾကာင့္ ဆြမ္းစားရတာလဲ ?
(၄)ေနကိုၾကည့္၍ ဆြမ္းစားျခင္း ဆိုေသာ အရာမွာလည္း မွားယြင္းေသာ
အယူတစ္ခုပါ ။ ပုတုဇဥ္ သာမေဏ ေတာင္ ဆြမ္းစားတဲ႔အခါ
သပိတ္အမွတ္နဲ႔စားရပါတယ္ ။ ဒီလိုမေထရ္ျမတ္က
ေနကိုၾကည့္၍ ဘာေၾကာင့္ ဆြမ္းစားရတာလဲ ?
စသည့္ ဆန္းစစ္မႈမ်ားအျပင္အျခားေသာ မိမိအေတြးအျမင္မွီသေလာက္
တကယ္ရွိမရွိ ဒီအယူအဆေတြက မွန္ကန္မႈရွိမရွိ
စဥ္းစားၿပီးမွ ဆံုးျဖတ္ပါ ။ ကိုယ္အသက္ရင္းၿပီး ကိုးကြယ္ရမယ့္ ဗုဒၶဘာသာမွာ
သရဏဂုဏ္မပ်က္ဖို႕အတြက္ အယူမွားမႈေတြကိုေတာ့ ဖယ္ရွားရပါလိမ့္မယ္။
ဒီ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဘုန္းၾကီးမ်ားက အမုန္းခံ၍ သာသနာအတြက္
လမ္းမွန္ေျပာေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕က ဘုန္းၾကီးက ဘုန္းၾကီးအလုပ္မလုပ္ဘူးေျပာၾကပါတယ္
ဒါဆို ဘုန္းၾကီးက ေထရ၀ါဒ လမ္းစဥ္ေတြ မွန္ကန္ဖို႕ လမ္းျပေဆာင္ရြက္
ေပးဖို႕ မဟုတ္ဘူးလား သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္ေတြက ဗုဒၶရဲ႕ တရားဓမၼေတြနဲ႔
လူ႕ေလာကက မွားယြင္းမႈေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျပင္ဆင္ေပးရမယ္မဟုတ္ဘူးလား
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ရဲ႕ မွားယြင္းတဲ႔ အယူ၀ါဒတစ္ခုနဲ႔ တကယ္စာေပတတ္
က်မ္းဂန္ႏွံ႕စပ္ေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကို ျပစ္မွားမိမွာစိုး၍ ကၽြန္ေတာ္ေရးသား
လိုက္ရပါသည္ ။ တစ္ခုခုမွားယြင္းခဲ႔ေသာ္ စာေရးသူ ကၽြႏ္ေတာ္၏ အမွား
အယြင္းသာျဖစ္ပါသည္ ။
စာဖတ္သူအားလံုးကို ေလးစားလွ်က္
ေအာင္ေက်ာ္ခိုင္(ပုသိမ္)
က်မ္းကိုးစာရင္း
-ပညာသိႏွင့္ သညာသိ(ေမတၱာရွင္ေရႊျပည္သာ)
-ဗုဒၶဓမၼ ျပႆနာမ်ား(ဧတဒဂ္အရွင္ပညာေဇာတ)
-ဆန္နီေနမင္း
2 comments:
ေလးစားပါတယ္ အကိုေအာင္ေက်ာ္ခိုင္ ဗုဒၶဘာသာမွာလြဲမွားေနတဲ့အယူဝါဒ ကို အမုန္းခံျပီးေျပာေပးတဲ့အတြက္ပါ
ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မစဥ္းစားမိတဲ႔ကိစၥမို႔ ရွင္းျပေပးတာ ေက်းဇူးပါ.
ကၽြန္ေတာ္လည္း အကိုအယူအဆအတိုင္းပဲ ယူဆပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္ တစ္ရားေတာ္ေတြမွာနာဘူး တာပါ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာပါပါတယ္.
Post a Comment