အေမွာင္က်က် အရိပ္ မဲမဲ ပံုရိပ္ ရိုက္ကူးျခင္း (Silhouette Photography)



By ဆရာဦးစုိးလႈိင္ (Country Road)


Main Subject အား အမဲ ေရာင္ ဆန္ဆန္ အေမွာင္ ရိပ္ က် ေအာင္ ရိုက္သည့္ နည္း ျဖစ္ေသာ  Silhouette Photography သည္ ဓါတ္ပံု နည္းပညာ တြင္ အနုပညာ ခံစား မွဳ တစ္ရပ္ ေပးသည့္ နည္း တစ္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ရုပ္ပံုၾကြ Three Dimension ဘဲ ၀ပ္ေနသည့္ Two Dimension ပံုရိပ္ ျဖစ္ပါသည္။

ေအာက္ပါ မွတ္စုကို Shannon Heimsoth ၏ Capturing Silhouette Photo ႏွင့္ Josh Johnson ၏ Simple Steps for Amazing Silhoutte   ေဆာင္းပါး မ်ားကို ပင္မထား မွီျငမ္း ကာ ေရး သား ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ပံု မ်ားသည္ Shannon Joy ႏွင့္ Josh Johnson တို႕ ၏ ပံု မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။



Silhouette Photography.


Silhouette Photography သည္ အလင္း ႏွင့္အေမွာင္ မ်ားစြာ ကြာျခားသည့္ High Contrast ပံု ျဖစ္သျဖင့္ အာရံုကို ဖမ္းစားရန္ လြယ္ကူသည့္ ပံု ရိပ္ ျဖစ္သည္။ ၾကည့္သူ အေနႏွင့္ သာမန္ ၾကည့္ရံု မွ် တင္မက စိတ္ အစဥ္ ကိုအကန္႕ အသတ္ မရွိ  ျဖန္႕၍ ခံစား နိုင္ စြမ္း ရွိသည့္  ရႆ တစ္ခု ကို ေပးနိုင္စြမ္း ရွိေသာ ပံု ရိပ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။


ဓါတ္ပံု ဆရာ အေန ႏွင့္ ၄င္းျပ လိုေသာ ရႆတစ္ခု ကို ျပေစကာမူ ၾကည့္သူ အေနႏွင့္ သူ၏ စိတ္ ခံစားအတိုင္း သူ ၏ စိတ္ အစဥ္ အတိုင္း လို သလို စိတ္ ၾကိဳက္ အဓိပၼါယ္ ဖြင့္ ဆိုခံစား နိုင္ သည့္ ပံု ရိပ္ မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။


ေယ်ဘူယ် အားျဖင့္ ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာ ၌ ေနပူ ထဲ တြင္ ျဖစ္ေစကာ မူ Subject ၏ အေသးစိတ္မ်ား ေပၚ ေစရန္ Fill in Flash ျဖင့္ ျဖည့္ ေပးရေစကာမူ Silhouette Photography တြင္မူ ၀ိုး တ၀ါး ခံ စားမွဳ မ်ိဳး ေပးနိုင္ ေစရန္ Out Line ျဖစ္သည့္ အနားသတ္ ေကာက္ေၾ႕ာင္း ေလးကိုသာ အသားေပး ေဖၚျပသည့္ရိုက္နည္း ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္  Flash လံုး၀ မသံုးရသည့္ ရိုက္နည္း ျဖစ္ပါသည္။


Silhouette Photography ကို ၾကည့္ လွ်င္ အတန္ငယ္ ရွဳပ္ေထြးကာ ျပသ လိုသည့္ကို ထိေရာက္စြာ ျပသရန္ ခက္သည့္ ရိုက္ နည္းဟု ထင္မွတ္ရန္ ရွိပါသည္။ သို႕ ရာတြင္ ထင္သေလာက္ မခက္သည့္ ရိုက္နည္း ျဖစ္ပါသည္။ အျမင့္ တန္း ဓါတ္ပံု ဆရာ မ်ား မဟုတ္ေစကာမူ ရိုက္ နိုင္သည့္ နည္း တစ္ခု လည္း ျဖစ္ပါသည္။



Silhouette Photography ရိုက္ကူး ရန္ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေအာက္ပါ အတိုင္း စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ ရန္ အၾကံျပဳ လိုပါသည္။



၁။     ေနာက္ခံ Background သည္ မိမိ ရိုက္ကူးသည့္ Subject ထက္ ပို၍ ေတာက္ ပရန္ လိုပါသည္။ သို႕ မွသာ လွ်င္ Subject သည္ ေပၚလြင္ လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံု ဆရာမ်ားသည္ Silhouette Photography ကို ညေန ေစာင္း တြင္ ေရာင္စံုျဖာ ေတာက္ပေနသည့္ ေကာင္းကင္ အလင္းေရာင္ ကို ေနာက္ခံ ထားကာ ရိုက္ ေလ့ ရွိၾကပါသည္။ Subject သည္ ေနာက္ခံ အလင္းေရာင္ ေပၚတြင္ Out Line ထင္ရွား သဲကဲြ စြာ ေပၚသည့္ Subject ျဖစ္ရန္ လိုပါသည္။



၂။     Subject ကို ေရြးရာ တြင္ အနားသတ္ ေကာက္ေၾကာင္း မ်ဥ္း ( Out Line ) ထင္ရွားကာ ေပၚလြင္သည့္ ပံု ျဖစ္ရန္ လိုပါသည္။ ၾကည့္သည္ႏွင့္ မည္သည့္ ပံု ဆိုသည္ ကို ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္း သိနိုင္သည့္ အနားသတ္ ေကာက္ေၾကာင္း မ်ဥ္း ( Out Line ) ရွိေနေစရန္  လိုပါသည္။ Subject ကို ၾကည့္ သည္ႏွင့္ မည္သည့္ ပံု၏ Out Line ျဖစ္သည္ ဆိုသည္ကို သိနိုင္ ေသာ Strong and Recognizable Out Line ျဖစ္ရန္ လိုပါသည္။



ဤ သို႕ ျဖစ္ေစရန္ Subject ကို ေနာက္ခံ ၏ အ ေတာက္ပဆံုး ( Brightest Light Source ) ၏ ေရွ႕ တြင္ ထားရန္ လိုမည္ျဖစ္ ပါသည္။




၃။     မိမိ ျပ လိုသည့္  Subject သည္ အျခားေသာ အရာ မ်ား ႏွင့္ မေရာ ယွက္ ဘဲ သီး ျခား ျဖစ္ေနရန္ လိုပါသည္။ အျခားေသာ အရာ မ်ားလည္း ေရာ ေနွာ ေနပါလွ်င္ အဆိုပါ အရာမ်ား ႏွင့္ မိမိ ျပလိုသည့္ Subject တို႕ အတန္ အသင့္ေသာ ေနရာ ကြာ ေနရန္ လိုပါသည္။ အကယ္၍ ေနာက္ခံ Background သည္ Subject ကို အာရံု ေလွ်ာ့ပါး ေစနိုင္သည့္ အလင္း ပိတ္ ေနသကဲ့ သို႕ ျဖစ္ေနပါက Subject ကို ၾကည့္သူ ၏ အာရံု တိုက္ရိုက္ေရာက္ေစမည့္ အလင္း ေရာင္ ေကာင္းစြာရွိေသာ ေန ရာ သို႕ ေရြ႕ ေပးရပါမည္။



၄။     ေနာက္ခံ အေနွာက္ အယွက္ မ်ားကို ေရွာင္လႊဲ ရန္ ထိုင္ခ် လိုက္ပါ။ လိုအပ္ ပါက ၀မ္းလွ်ားထိုးေမွာက္ကာ ရိုက္ပါ။ ဤ သို႕ ျဖင့္ Subject ကို ေနာက္ခံ အေနွာက္ အယွက္ အေတာ္ ကင္းသည့္ အေန အထားသို႕ ေရာက္လာေစ နိုင္ပါမည္။



၅။     ရိုက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ Spot Metering ကိုသံုးသင့္ ပါသည္။ လြန္စြာ ေတာက္ပ ေနသည့္ ေနေရာင္ ၏ Metering ကို မယူပါႏွင့္။ ေနေရာင္ကို Exposure ယူ လိုက္ပါက ေနေရာင္၏  Harsh Light က ပံု ကို ဖ်က္ဆီးပါလိမ့္ မည္။ ကင္မရာ က အလြန္ အမင္း လင္းေနသည္ဟု မွတ္ယူ ကာ Silhouette ကို လိုသည့္ထက္ ပို၍ ေမွာင္ သြား ပါေစလိမ့္ မည္။



ပထမ ေကာင္းကင္ ၏ Exposure ကို သာ Metering ယူပါ။ Sky Exposur မွန္ျပီ ဆိုပါမွ မိမိ၏ Subject ကို Focus လုပ္ကာ ရိုက္ပါ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေကာင္ကင္ က လင္းေနသည့္ အတြက္ ကင္မရာသည္ လင္းေနသည္ဟု ယူဆကာ Subject ကို Exposure ေလွ်ာ့ လိုက္မည္ ျဖစ္သည့္ အတြက္ SubJect သည္ Under Expose ျဖစ္ကာ ေမွာင္ မဲ သြားပါ လိမ့္ မည္။ အဆိုပါ Silhouette သည္ လိုအပ္သည့္ အေမွာင္ ျဖစ္လာပါလိမ့္ မည္။



၆။     ပံု တြင္ Light Sources မ်ား က်ယ္ပြင့္ ( Star) ေပၚ လာေစရန္အတြက္ Aperture ကို f-8 သို႕မဟုတ္ ထိုထက္ေသးသည့္ Aperture သို႕ ေလွ်ာ့ ခ် လိုက္ သင့္ပါသည္။ သို႕ မဟုတ္ အလင္း ႏွင့္ အေရာင္ ကို မထိခိုက္ ေစသည့္ Star Filter ကိုသံုးနိုင္ ပါသည္။



၇။     Subject ကို ေနာက္ခံ Background အေနွာက္ အယွက္မ်ား ကင္းေစရန္ အတြက္ ေနာက္ သို႕ နည္းနည္း ဆုတ္ကာ ရိုက္ပါ။



၈။     Silhouettes ကို အလင္းေရာင္ မွဳန္ မွိဳင္းေနသည့္ ေန႕ခင္း လည္း ရိုက္နိုင္ပါသည္။ ေအာက္ပါ ပံု ကဲ့ သို႕ ျပဴတင္းေပါက္ မွ ၀င္လာသည့္ ေတာက္ပေသာ အလင္းေရာင္ ကို Against the Light လုပ္ကာ ရိုက္နိုင္ပါသည္။



၉။     Silhouette photos အားလံုးသည္  Subject ၏ေနရာ အားလံု မဲ ေမွာင္ ေနသည္ ခ်ည္း မဟုတ္ပါ။ တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း မဲေနသည့္ ပံုသည္ Three Dimension အျဖစ္ ရုပ္လံုး ၾကြ လာပါလိမ့္ မည္။ အဆိုပါ ပံု ကို Partial Silhouette ဟု ေခၚပါသည္။ ေအာက္ပါ ပံု ကဲ့ သို႕ Three Dimension ရုပ္လံုးၾကြ Silhouette ျဖစ္ပါသည္။



၁၀။   ပံု သည္ ေနာက္ခံ Backgroung ႏွင့္ ပိ္ု၍ ကဲြလာေစရန္  Editing လုပ္ရာ တြင္ Ssaturation  ႏွင့္ Contrast  ကို နည္းနည္း စီ တင္ေပးရန္လိုပါသည္။




အထက္ပါ နည္း မ်ား ကို မွီျငမ္း ကာ ရိုက္ျခင္းျဖင့္   Silhouette Photo ရိုက္ျခင္း ကို အေတာ္ အသင့္ အေထာက္ အပံ့ ျဖစ္ နိုင္ မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။




Silhouette Photo  ရိုက္ကူး ျခင္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ ပံု အလိုက္ ရွင္းလင္း ခ်က္မ်ား -


Choose Your Subject Carefully



ကင္မရာ Setting ႏွင့္ Technical Details မ်ား မစဥ္းစားမွီ မိမိ ရိုက္မည့္ Subject ကို ေနရာ ခ်ရန္ လိုပါမည္။ ဤ ကိစၥ သည္ အနည္းအက်ဥ္း လက္၀င္သည့္ ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။



မိမိ Subject ကို Two Dimensional ေပၚလာေစရန္ လုပ္ရမည့္ ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ Silhoutte Photography သည္ Subject ၏ Detail မ်ားကို ေလွ်ာ့ ခ်သည့္ ရိုက္ကူးသည့္ နည္းျဖစ္သည္ကို သတိျပဳရပါမည္။ Subject သည့္ တစ္ခု ထက္မ်ား ေနပါက တစ္ခု ႏွင့္ တစ္ခု ထပ္ မေန ေစရန္ စီစဥ္ ရပါမည္။ ေအာက္ပါပံု တြင္ Subject (၃) ခု သည္ တစ္ခု ႏွင့္ တစ္ခု မထပ္ဘဲ သီးျခားစီ ရွိေနေစရန္ စီစဥ္ ထားသည္ကို ျမင္နိုင္ပါသည္။



ေအာက္ပါ  “kissing silhouette” ပံု တြင္ မ်က္နွာ ႏွစ္ခု ထပ္ေနသည္ကို ေတြ႕ ရပါမည္။ မ်က္ ႏွာ ႏွစ္ခု အနည္း ငယ္စီ ကြာေနပါက ပိုေကာင္း ပါမည္။



Silhouette  Photography သည္ အနု စိတ္မ်ားကို ေဖ်ာက္ ထားသည့္ ရိုက္ နည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္  မည္သည့္ Silhouette ပံု ရိုက္သည္ ျဖစ္ေစ ႏွစ္ခု ထပ္မေနေစရန္ သတိျပဳရပါမည္။

 Lighting



 

ilhouette သည္ ေနာက္ခံ အလင္း ေရာင္ Backlighting ျဖင့္ရိုက္သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ေနာက္ခံ အလင္းေရာင္ ေတာက္ပ ေနရန္ လိုပါသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ မိမိ မ်က္ေစ့ က ေနာက္ခံ အလင္းသည္ ေတာက္ ေနသည္ ဟု ထင္ေစကာ မူ ကင္မရာ အေနႏွင့္ လိုအပ္ သည့္ ေတာက္ပမွဳ မရွိ ဟု မွတ္ယူသည့္ အေျခအေနမ်ိဳး ႏွင့္ လည္း ၾကံဳ ေတြ႕ တတ္ ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ စမ္း ရိုက္ၾကည့္ ရန္ လိုပါသည္။ လိုအပ္ သည္ကို ထပ္မံ ျပင္ ဆင္ရပါမည္။


Lighting Part 1: In the Studio


Silhouette ကို Studio ထဲ ရိုက္လွ်င္မူ Background ႏွင့္ Lighting ကို မိမိစိတ္ ၾကိဳက္ ဖန္တည္း နိုင္ပါသည္။ Subject, Lighting, Colour ႏွင့္ ေနာက္ခံ တို႕ ၏ အလင္းေရာင္ ကြာျခားမွဳ ကို စိတ္ၾကိဳက္ စီစဥ္ နိုင္ပါသည္။ အကယ္၍ ပံု၏ Shape အျပင္ Tone ႏွင့္ Impression တို႕ကိုပါ ေဖၚေဆာင္ လိုပါလွ်င္မူ ေတာက္ပေနသည့္  အေရာင္မ်ားကို မွဳန္မွိဳင္း ( Infuse) ေစကာ Frame ၏ေဘးေန ရာမ်ား ေမွာင္ ေနေစမည့္ Vignettes ကို စမ္းလုပ္ ၾကည့္ ရန္ လိုပါမည္။



အျခား စဥ္းစား ရမည့္ အခ်က္ တစ္ရပ္မွာ Subject ကို မည္မွ် အထိ Silhouette  လုပ္မည္လဲ ဆိုသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ Subject ၏ တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း ကိုသာ မဲေစလိုသည့္ Partial Silhouettes လုပ္လိုလွ်င္ မိမိလုပ္ လိုသည့္ ေနရာ ကိုသာ ေရြးကာ Partial Silhouettes လုပ္ နိုင္ပါသည္။ ဤ နည္းသည္ အခ်ိဳ႕ ေသာ အနု စိတ္ ကို ေဖၚေပးသည့္ အတြက္ ထူးျခားသည့္ ရူပ္လံုးၾကြ Three Dimensional Ssilhouettes ပံု မ်ိဳး ျဖစ္လာနိုင္ပါ သည္။



Lighting Part 2: In the Wild



Silhouette ကို ျပင္ပတြင္ ရိုက္ပါက အေျခအေနကို ထိန္း၍ မရပါ။ ေကာင္း လွ်င္ လည္း ေကာင္း နိုင္သကဲ့ သို႕ ဆိုးလွ်င္လည္း ဆိုး နိုင္ပါသည္။ ေန႕ ခင္း ေနေရာင္၏ အျပင္း အေပ်ာ့  ကို အစိုး မရ သည့္ အတြက္ ၉၀% ေသာ Silhouette ကို နံ နက္ခင္း ႏွင့္ ညေန ေနေစာင္းခ်ိန္ တို႕ တြင္သာ ရိုက္ေလ့ ရွိၾကသည္။



နံနက္ ခင္း ႏွင့္ ညေနခင္း အခ်ိန္ ေနသည္ မိုးကုတ္ စက္၀ုိင္း (Horizon Line ) ႏွင့္ ကပ္ ေနသည္အတြက္ ေနာက္ခံအေရာင္ လွပကာ Backlighting ကို Atmospheric Interference ကင္းစြာျဖင့္ ရနိုင္သည္။

သို႕ ရာ တြင္ ျပင္ပ ရိုက္ျခင္း သည့္ Studio ထဲ တြင္ ရိုက္ သကဲ့ သို႕ မဟုတ္ဘဲ စီစဥ္ ရ မလြယ္ ကူ သည့္ ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ ေန ၏ေနရာ ေျပာင္းသြားသည္ႏွင့္ ရိုက္ ကြင္း၏ Lighting အေနအထားသည္လည္း ေျပာင္း လဲ သြားနိုင္ပါသည္။



အကယ္၍ မိမိ သည္ Manual ႏွင့္ ရိုက္ မည္ ဆိုပါက စမ္းရိုက္ၾကည့္ပါ။ ယင္းေနာက္ လိုအပ္ သိညမ်ားကို ျပန္ Setting လုပ္ပါ။ ဤ ကဲ့ သို႕ ကင္မရာ Setting ကို ျပန္ လည္ ခ်ိန္ ညွိ ရာတြင္ လည္း ေနေရာင္ ေျပာင္းသြားသည့္ အတြက္  Setting အၾကိမ္ၾကိမ္ ျပန္ ၍ ျပင္ ေနရသည့္ အေျခအေနမ်ိဳး မျဖစ္ရန္ လိုပါ မည္။ ျပင္ပတြင္ ရိုက္ရသည္မွာ ရန္ ဖန္ ရန္ခါ မိမိအတြက္ အခြင့္အေရး မသာ သည့္ အခ်ိန္ မ်ား ၾကံဳ ရနိုင္ပါသည္။



အကယ္၍ ေန ေရာင္ ကို Backlight အျဖစ္ ေနာက္ခံ ထားကာ ရိုက္မည္ ဆိုပါက Clouds, Building, Subject ၏ အနိမ့္ အျမင့္ စသည္တို႕ ကို ထည့္ သြင္း စဥ္း စား ရန္ လိုလာပါသည္။ စမ္းရိုက္ၾကည့္ ရန္လိုပါသည္။ ယင္းေနာက္ လိုတိုး  ပိုေလွ်ာ့ သေဘာ မ်ိဳး ျဖင့္ အေနအထားကို ျပန္ လည္ စီစဥ္ ရပါမည္။



အထက္ပါ ပံု တြင္ ဓါတ္ပံု ဆရာ သည္ Lens Flare ကို တမင္ စီစဥ္ ကာ ထည့္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယင္း Lens Flare ကိုလည္း Rule of Thirds အရ ပံု၏ ညာဘက္ ေအာက္ ေထာင့္ ရွိ Center of Interest ( COI) ေနရာ တြင္ ေနရာ ခ်ထားေပးပါသည္။



Camera Settings



ကင္မရာ အားလံုး နီးပါး တြင္ Focusing Mode တြင္ Auto AF  ရွိပါသည္။ Auto ထား ကာ ရိုက္ လွ်င္ Frame အတြင္း ရွိ အေတာက္ပ ဆံုး ေနရာ ကို Shutter Release Button အား တစ္၀က္ ႏွိပ္ကာ Focus ယူ ကာ Focus Lock လုပ္လိုက္ရပါမည္။

 ျပီးလွ်င္ Frame အတြင္း  လို အပ္သည့္ Composition အလိုက္ ျပန္ ၍ Compose လုပ္ ရပါမည္။ Metering ယူ ရာ တြင္ အေတာက္ပ ဆံုးေနရာ ကို Spot သို႕ မဟုတ္ Center Weight ယူ လိုက္လွ်င္ ကင္မရာ ကို အလင္းေရာင္ ေတာက္ပ လြန္းသည္ဟု မွတ္ယူ ေစလိုက္သျဖင့္ ကင္မရာ သည္ အလင္းကို ေလွ်ာ့ ခ် လိုက္သျဖင့္  Subject ကို ေမွာင္ မဲ လာေစျပီး Silhouetted subject ျဖစ္လာပါသည္။ ဤ နည္းသည္ ကင္မရာကို  Trick လုပ္ သည့္ နည္း ဟု ဆိုၾကပါသည္။



DSLR မ်ား အတြက္ စိတ္ၾကိဳက္ Setting ျဖင့္ ရိုက္ပါက Silhouette  ပံု ေကာင္း ရေစရန္ မည္ကဲ့ သို႕ ကင္မရာ Setting လုပ္ရမည္မွာ ပံုေသ မဟုတ္ပါ။ Lighting အေျခအေန အရ ေဆာင္ရြက္ ရသည့္ အေန အထားျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ပံု အမ်ိဳးမ်ိဳး အလိုက္ Setting မ်ားကို ေအာက္ တြင္ျပထားပါသည္။

အၾကမ္း အားျဖင့္ Exposure အနည္း၊ အမ်ား၊ အေလာ ေတာ္စသည့္ Brackting (3) ပံု ရိုက္သင့္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ Shutter Speed ကို 2 to 3 Stop ခ် ကာ ရိုက္ၾကည့္ သင့္ပါသည္။ အၾကိမ္ ၾကိမ္ ေရးခဲ့သည့္ အတိုင္း ဓါတ္ပံု သည္ အနုပညာ ျဖစ္သျဖင့္ မည္သည့္ နည္းစနစ္ကိုမွ် ပံုေသ မွတ္ယူ၍ မရဘဲ မိမိ၏ စိတ္တို္င္း က်ဖန္ တည္း ကာ တင္ျပ နိုင္ၾကပါသည္။



Focusing

 Silhouette ပံု ျပတ္သား ေနေစရန္ မွာ အထက္တြင္ ေဖၚျပ ခဲ့သည့္ Focus Lock လုပ္ကာ ျပန္၍ Recompose လုပ္သည့္ နည္းသည္ အဆိုပါ Function ႏွင့္ စိမ္းေနသူမ်ားအတြက္ အနည္းငယ္ လက္၀င္နိုင္ပါသည္။



ထို႕ ေၾကာင့္ Subject ကို Manual Pre Focus လုပ္ လွ်င္ ပို ၾကိမ္းေသ ပါသည္။ အျခားနည္း မွာ Aperture ကို က်ဥ္း လိုက္ သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ Depth of Field ရွည္ လာ ပါ Frame ၏ ေရွ႕ ေနာက္ Foreground and Background အားလံုး ျပတ္သားလာပါ လိမ့္ မည္။



 Silhouette Shooter



အထက္ပံု Background မွာ ရွဳပ္ေထြး ေနပါသည္။ သို႕ ရာ တြင္ အဆိုပါ ရွဳပ္ေထြးေနသည့္ Distraction သည္လည္း ပံု ကို အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစပါသည္ ကို အထက္ပါ ပံု တြင္ ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။ ပံု တြင္ မည္သည့္ Light source အားသံုးထား သည္ကို ရုတ္တရက္ ျမင္ရန္ ခက္ပါသည္။ ျပဳတင္းေပါက္ အလင္းေရာင္တြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေရာင္စံု မွန္စေလးမ်ားကို အေရာင္ေတာက္ ေနသည့္ အခန္း အတြင္း၌္ တန္ဆာ ဆင္ ထားျခင္းေသာ္လည္း ေကာင္း ျဖစ္နိုင္ပါသည္။



ဤ ပံုကို Shutter Speed 1/200, f-2.2, ISO 1600 ျဖင့္ ရိုက္ထားပါသည္။ shutter speed 1/200 သည္ အလင္းေရာင္ နည္းသည့္ အခန္း အတြင္း အေတာ္ ျမန္ သည္ speed ျဖစ္ပါသည္။ ထိုထက္ ပို၍ အနု စိတ္ မ်ား ေပၚေစလိုလွ်င္ Speed ကို 1/100 အထိ သို႕ မဟုတ္ ထိုထက္ေလွ်ာ့၍ ခ်ရိုက္ရ ပါလိမ့္မည္။ အဆိုပါအေန အထားတြင္ Hand Held ျဖင့္ ရိုက္ ရန္ ခက္လာပါမည္။ သို႕  ေသာ္ Silhouette ကို အသားေပး ရိုက္သည့္ အတြက္ Shutter Speed ျမန္ျခင္းက Silhouette ပံု ပိုျဖစ္ လာျပီး ပံု Blur  ျဖစ္ျခင္းအတြက္လည္း စိတ္ပူရန္ မလိုေတာ့ပါ။



Aperture f-2.2 သည္ အလင္းကို အေတာ္ မ်ားမ်ားဖြင့္ ေပးသည့္ Aperture ျဖစ္ပါသည္။ သို႕  ႏွင့္ Shutter Speed ကို ျမန္ျမန္ ရိုက္ နိုင္ကာ Background Distraction ေျဖာက္ နိုင္ေသာ  Depth of Field ပါးပါး ရ နိုင္သည့္ နည္း ျဖစ္ ပါသည္။ သို႕ ရာ တြင္ Aperture က်ယ္ လာေလေလ Silhouette Focusing Area သည္ ပို၍ အေသးစိတ္ တိက် ရန္ လိုလာသည့္ အတြက္ ပံု၏ ျပတ္သားသည့္ ဧရိယာ ငယ္လာေလေလ ျဖစ္သည္ ကိုလည္း သတိျပဳရပါမည္။



အလင္းနည္းသည့္ အခန္း အတြင္း Shutter Speed အျမန္ ျဖင့္ ရိုက္ ရသည့္ အတြက္ ISO 1600 ျဖင့္ ရုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္ အျပင္ အလင္း ေရာင္တြင္မူ ISO 100 သို႕မဟုတ္ 200 ေလာက္ ႏွင့္ ရိုက္နိုင္ပါသည္။ ကင္မရာသည္ ISO ကို ထိန္းနိုင္သည့္အတြက္ ဤမွ် ISO တင္ရိုက္ေစကာမူ ျပႆနာမရွိေသာ္လည္း ISO မထိန္း နိုင္သည့္ ကင္မရာ မ်ား အတြက္မူ Noise ထနိုင္ပါသည္။

 Luis and the Balloons




 
အထက္ပါ ပံုကို ေနာက္ခံ အေရာင္စံု ျဖစ္ေစရန္ မိုးပ်ံ ေဘာလံုး ေရာင္စံုျဖင့္ အေရာင္ ( Colour) ေပးထားပါသည္။ Shutter speed ကို 1/250 ျဖင့္ အလင္း ၀င္ ခ်ိန္ ကို ေလွ်ာ့ ကာ အျမန္ ရိုက္ ထားပါသည္။ ဤသို႕ ျဖင့္ Main Subject အား အလင္း ရိုက္ခတ္ခ်ိန္သည့္ နည္းကာ မဲ သြားေစပါသည္။ Aperture f - 3.2 ေၾကာင့္ Shallow Depth of Field ျဖစ္လာကာ ကင္မရာ ႏွင့္ လွမ္း သည့္ ေဘာ္လံုး၏ ေနရာ ရွိ အခ်ိဳ႕ေသာ ေနရာ မ်ား ၀ါး လာေစပါသည္။ ဤ သည္မွာ လည္း အလွ တစ္မ်ိဳး ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ISO 1600 တင္ထား သျဖင့္ ေဘာ္လံုး ၏ အခ်ိဳးေသာ ေနရာမ်ား တြင္ Colour Noise မ်ားရွိေနပါသည္။ သို႕ ရာ တြင္ ဤ ကဲ့ သို႕ အလင္း မ်ားစြာ နည္းသည့္ Low Light အေျခအေနမိိ်ဳး ၌ မိမိ လိုအပ္သည့္ Subject ကို အမိ အရ ဖမ္းကာ ရိုက္ရာတြင္ မလဲႊ သာ မေရွာင္သာ ISO တင္ကာ ရိုက္ရ ေလ့ ရွိပါသည္။



More Examples

ေအာက္တြင္ နမူနာျပ ထားသည့္ပံု မ်ား ၏ ကင္မရာ Setting မ်ား ႏွင့္ အထက္တြင္ ေဖၚျပထားသည့္ ပံုမ်ား၏ ကင္မရာ Setting မ်ား၏ရွင္းလင္း ခ်က္ မ်ားကို တဲြကာ ဖတ္ရွဳ ျခင္းျဖင့္ မိမိ လိုသည့္ ကို ဖန္တည္း နိုင္ၾကလိမ့္ မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။






အထက္ပါ မွတ္စု ႏွင့္ ပံု မ်ားသည္ နည္းေသ မ်ားအဟုတ္ပါ။ အဆိုပါ အခ်က္မ်ားကို မွီျငမ္းကာ မိမိစိတ္ကူး ရွိသကဲ့ သို႕ စိတ္ကူး ဥာဏ္ ကြန္႕ျမဴး ကာ ရုိက္ကူးၾကပါရန္ တိုက္တြန္း အပ္ ပါသည္။

======================

PDF File Download Link = > https://www.mediafire.com/?ra64kk4m7oewre5

 
Credit : Nanda Htoon

0 comments:

Post a Comment