ဖုုန္းနဲ႔ ဓာတ္ပံုုေတြ ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ
အခ်ိဳ႕ဓာတ္ပံုု႐ိုက္ဝါသနာ ရွင္ေတြအေနနဲ႔ ညဘက္ ဓာတ္ပံုုေတြကိုု
႐ိုက္ကူးခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဖုုန္းေတြမွာ ညဘက္ ႐ိုက္ဖိုု႔အတြက္
အခ်ိဳ႕ဖုုန္းေတြမွာ နည္းပညာေၾကာင့္ အခက္အခဲတခ်ိဳ႕ ရင္ဆိုုင္ၾကရပါတယ္။
နည္းပညာ အခက္အခဲမွာ ဖုုန္းမွာပါဝင္တဲ့ နည္းပညာေၾကာင့္
အခက္အခဲျဖစ္ႏုုိင္သလိုု ဓာတ္ပံုုပညာ ရပ္ဆိုုင္ရာ နည္းပညာရပ္ေတြကိုု
ေလ့လာမႈနည္းလိုု႔ ရင္ဆိုုင္ရတဲ့ အခက္အခဲေတြရွိၾကတာကိုု ေတြ႕ၾကရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အခုုေဆာင္းပါးမွာ မိုုဘိုုင္းဖုုန္းအသံုုးျပဳၿပီး Professional
ဓာတ္ပံုုေကာင္းေတြ ရဖိုု႔အတြက္ ဘယ္လိုု႐ိုက္ကူးမလဲ ဆိုုတာေတြကိုု
အခ်က္အခ်ိဳ႕နဲ႔ ေဖာ္ျပေပးသြားပါ မယ္။
ေမွာင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဓာတ္ပံုေတြကို ဘယ္လို႐ိုက္မလဲ
စမတ္ဖုန္းကိုင္ထားတဲ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေမွာင္ေနတဲ့အခ်ိန္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရင္ အလင္းအေမွာင္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါ အခ်ိဳ႕စမတ္ဖုန္းေတြက အလိုအေလ်ာက္ ခ်ိန္ညိႇေပးတဲ့အတြက္ တစ္ခါတေလမွာ ေမွာင္ေနတဲ့အခ်ိန္႐ိုက္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြမွာ ဖြယ္ေနၿပီး လူ႐ုပ္ေတြက ေသခ်ာမသဲကြဲတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး ၾကံဳဖူးၾကသလို ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထား လွပမႈေတြကို ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာလည္း ဓာတ္ပံုက အရည္အေသြး မေကာင္းဘဲ တန္းမဝင္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြကိုသာ ရရွိၾကပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း စမတ္ဖုန္းေတြမွာ ကင္မရာရဲ႕ အရည္အေသြးေတြကို ျမႇင့္တင္လာၿပီး ညဘက္ေကာင္းေကာင္း ႐ိုက္ႏိုင္ေအာင္ နည္းပညာအရ ဖန္တီးလာၾကပါတယ္။ အလိုအေလ်ာက္ ခ်ိန္ညိႇေပးတဲ့အတြက္ ထင္သေလာက္ ကြာလတီကို မရႏိုင္ဘဲ ရွိေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ညဘက္မွာ လူပံုကိုပဲ႐ိုက္ကူးတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ႈခင္းေတြ လွပတဲ့ၿမိဳ႕တြင္းပံုေတြ ႐ိုက္ကူးတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္မွာ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ Manual စနစ္နဲ႔ ႐ိုက္ကူးျခင္းက အေကာင္းဆံုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ Tripod သံုးရင္ ပိုမိုအဆင္ေျပေစပါတယ္။ ဓာတ္ပံုအယူအဆအတြက္ ဆိုရင္ေတာ့ ေန႔ဘက္မွာ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြထက္ ပိုၿပီးေတာ့ နည္းစနစ္ေတြ ပိုမိုအသံုးျပဳ ႐ိုက္ကူးရပါတယ္။ ညဘက္မွာ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြဟာ ထူးထူးဆန္းဆန္းေတြ၊ ေမွာ္ဆန္ဆန္ေတြနဲ႔ Romatic ဆန္ဆန္ေတြကို ရွာေဖြ႐ိုက္ကူးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ပံုရိပ္ေတြဟာ ေန႔တစ္ေန႔ရဲ႕ ညဘက္မွာ ျဖစ္ေပၚသြားတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ဖမ္းယူထားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
၁။ ကင္မရာလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ေလ့လာပါ။
မိုဘိုင္းဖုန္းကင္မရာနဲ႔ ေမွာင္ေနတဲ့အခ်ိန္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အရင္ဆံုးအေမွာင္ထဲမွာ ဘယ္လို႐ိုက္ကူးရမလဲဆိုတာနဲ႔ ဘယ္လို႐ိုက္ကူးလိုက္ရင္ ဘယ္လိုပံုထြက္တယ္ဆိုတာကို ေလ့လာထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရင္းက ကိုယ့္႐ိုက္မယ့္ ႐ႈခင္းေနရာ မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူပံုကို႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေမွာင္က ဘယ္ေလာက္ပမာဏ ရွိေနၿပီး လင္းေအာင္ Shutter Speed ဘယ္ေလာက္ထားၿပီး ႐ိုက္ကူးရမယ္ဆိုတာကို ေလ့လာထားရပါမယ္။ ဖုန္းကင္မရာ ေတြမွာ ပါဝင္တဲ့ Camera Manual စနစ္က shutter speed က ဘယ္အတိုင္းတာအထိ လုပ္ႏိုင္လည္းဆိုတာကို ဓာတ္ပံုေတြ အစမ္း႐ိုက္ကူးရင္နဲ႔ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။ အဲလိုမွ ကိုယ္တကယ္လိုခ်င္တဲ့ အလင္းအေမွာင္နဲ႔ ႐ုပ္ထြက္ေတြကို ခ်ိန္ညိႇကစားသြားႏိုင္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ Shutter Speed နဲ႔ ISO ကို လိုသလို ခ်ိန္ထိုးကစားႏိုင္ၿပီး ဓာတ္ပံုအရည္အေသြးကို ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ မိုဘိုင္းဖုန္းမွာပါတဲ့ auto စနစ္ကိုပဲထားၿပီး ႐ိုက္ကူးလိုက္တဲ့အတြက္ ဦးေႏွာက္ေျခာက္စရာ မလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဖုန္းကင္မရာက ထုတ္ေပးတဲ့ ဓာတ္ပံုကြာလတီကိုပဲ ရွိမွာပါ။ အခုနကလို Shutter Speed နဲ႔ ISO ေတြ ခ်ိန္ထိုးကစားၿပီး ႐ိုက္ကူးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္မေန Tripod နဲ႔ ဖုန္းကို တပ္ဆင္႐ိုက္ကူး သင့္ပါတယ္။ ဖုန္းတင္ၿပီး ႐ိုက္တဲ့ Tripod က ေစ်း ကြက္ထဲမွာ ေစ်းသိပ္မမ်ားဘဲ ဝယ္ယူႏိုင္ပါတယ္။
၂။ Exposure Level ကို ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း
ေမွာင္တဲ့အခ်ိန္ဓာတ္ပံုေတြကို ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ ဓာတ္ပံုပညာအရ ဘယ္အရာေတြကို ႐ိုက္ကူးမယ္ဆိုတာ အမ်ားႀကီးမူတည္ ပါတယ္။ ႐ိုး႐ိုး Night Life ဓာတ္ပံုေတြလား Night Life ဓာတ္ပံုေတြမွာမွ ဓာတ္ပံုပညာ ကို ထည့္သြင္း ႐ိုက္ကူးမလားဆိုတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြအရ ကင္မရာမွာ အသံုးျပဳမယ့္ exposure level ေတြကလည္း မတူညီႏိုင္တာ ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ႐ိုး႐ိုးဓာတ္ပံုေတြမွာေတာ့ လင္းအားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိေနတဲ့ အရာေတြအားလံုးကို ထင္ရွားစြာျမင္ႏိုင္ေအာင္ ႐ိုက္ကူးဖို႔အတြက္ Exposure မ်ားမ်ားထားၿပီး ႐ိုက္ကူးၾကေပမယ့္ ဓာတ္ပံုပညာကို ထည့္ၿပီး ႐ိုက္ကူးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေမွာင္ထားသင့္တဲ့ ေနရာေလးေတြမွာထား အလင္းပါသင့္တဲ့ ေနရာမွာအလင္းထည့္ၿပီး ႐ိုက္ကူးရတာေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုလံုး လင္းေနဖို႔ေတာ့ မလိုအပ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲလိုဓာတ္ပံုေတြအတြက္ Exposure ေတြ အမ်ားႀကီး ထည့္စရာမလိုဘဲ Exposure Level ကို ေလွ်ာ့ၿပီး ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အလင္းအေမွာင္နဲ႔ ဓာတ္ပံုေကာင္းတစ္ပံုကို ႐ိုက္ကူးႏိုင္ပါ တယ္။
၃။ အေမွာင္ေနရာေတြ ခ်န္႐ိုက္ကူးျခင္း
ဓာတ္ပံုပညာမွာ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုလံုး လင္းေနရမယ္လို႔ မဆိုလိုထားပါဘူး။ လင္းသင့္တဲ့ေနရာေတြ လင္းထားၿပီး ေမွာင္ထားသင့္တဲ့ ေနရာေတြမွာ ေမွာင္ေနျခင္းက ရသတစ္ခုကို ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ညဘက္ Street photo ေတြ ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါ လမ္းမီးတိုင္ေတြနဲ႔ ေမွာင္ေနတဲ့ အျခမ္းေတြကို ရွာေဖြၿပီး ေမွာင္တဲ့ေနရာေတြကို ခ်န္ထား႐ိုက္ကူး ၾကပါတယ္။ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုရဲ႕ ေဘာင္ေဘးပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေမွာင္ေနၿပီး ဓာတ္ပံုရဲ႕ အလယ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဓာတ္ပံုေပၚေထာင့္ကေန အလင္းျဖာက်တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ ပံုေဖာ္႐ိုက္ကူး တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုပညာမွာ အေမွာင္ေတြရဲ႕ အားကို ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးျခင္းဟာ လည္း ဓာတ္ပံုကိုၾကည့္႐ႈသူက အရသာတစ္ခုကို ခံစားရမွာပဲျဖစ္ပါ တယ္။
၄။ ဖြာေနတဲ့ဓာတ္ပံုေတြမျဖစ္ေအာင္ ႐ိုက္ကူးျခင္း
အလင္းအားနည္းတဲ့ ေမွာင္ေနတဲ့ အခ်ိန္႐ိုက္ကူးထားတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြမွာ အမ်ားဆံုးၾကံဳေတြ႕တဲ့ အခက္အခဲပဲျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ ဖုန္းကင္မရာေတြက Auto ထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြမွာ အမ်ားဆံုး အျဖစ္မ်ားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ HDR စနစ္ေတြေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုရဲ႕ ႐ုပ္ထြက္ကို ဆြဲတင္လိုက္တဲ့ အခါမွာလည္း အဲလို ဖြယ္ေန ဖြာေနတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြကို သာရရွိၾကပါတယ္။ အလင္းအေမွာင္ကို ဖုန္းကင္မရာက ခ်ိန္ညိႇတဲ့အခါမွာ ISO ေတြကို အလြန္အကၽြံ ဆြဲတင္ၿပီး ဓာတ္ပံုက အဲလိုမ်ိဳး ဖြာသြားၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုဖြာေနတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ မလိုခ်င္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အေမွာင္ထဲမွာ ဓာတ္ပံု႐ုိက္ကူးရင္ Auto စနစ္ကို မသံုးတာဟာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ၿပီး Manual စနစ္နဲ႔ ႐ိုက္ကူးႏိုင္သလို Manual စနစ္မပါတဲ့ ဖုန္းေတြအတြက္ေတာ့ Long Expoture စနစ္အေထာက္ အပံ့ပါဝင္တဲ့ App ေတြနဲ႔ ႐ိုက္ကူးတာက အေကာင္းဆံုး ျဖစ္မွာပါ။ Long Expoture ႐ိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္မေန Tripod ကေတာ့ လိုအပ္ေတာ့မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္လို႔ Long Expoture နဲ႔လည္း ႐ိုက္ၿပီးၿပီ ဓာတ္ပံုကလည္းေကာင္းေနၿပီး ဓာတ္ပံုကို edit လုပ္တဲ့ အခါမွာ အခ်ိဳ႕က အလြန္အကၽြံ edit လုပ္ၾကပါတယ္။ အဲ့အခ်ိန္မွာ အခ်ိဳ႕က HDR ေတြ အမ်ားႀကီးသံုးၿပီး edit လုပ္ လိုက္တဲ့အခါမွာ ကိုယ့္ဓာတ္ပံုက စုတ္ခ်က္ၾကမ္းၾကမ္း ေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခုလို႔ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း၊ ခပ္ဖြာဖြာျဖစ္သြားတဲ့လို႔ သတိထားသံုးစြဲ သင့္ပါတယ္။
၅။ Sunrise န႔ဲ Sunset ဓာတ္ပံုေတြ ႐ိုက္ကူးျခင္း
ေနဝင္ခ်ိန္နဲ႔ ေနထြက္ခ်ိန္ေတြကို ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာလည္း ေမွာင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ႐ိုုက္တဲ့ဓာတ္ပံုေတြလိုပဲ အလင္ေရာင္နဲ႔အေမွာင္ကို ကစား ႐ိုက္ကူးမွ လွပတဲ့ ေနဝင္ဆည္းဆာ ဓာတ္ပံုေတြကို ရရွိမွာပါ။ ေနဝင္ခ်ိန္နဲ႔ ေနထြက္ခ်ိန္ေတြမွာ ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးမယ့္ Subject ေတြကိုလည္း အလင္းအမ်ားႀကီး ေပးစရာမလိုဘဲ ခပ္ေမွာင္ေမွာင္ အေနအထားမွ ေနေရာင္နဲ႔ တိမ္သားျပင္ေတြရဲ႕ အလွကိုပိုၿပီး ေပၚလြင္ေနတာကို ျမင္ေတြ႕ရမွာပါ။ ေနထြက္ခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနဝင္ခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၿမိဳ႕ျပ ရဲ႕ မီးေရာင္ေတြနဲ႔ အတူ႐ိုက္ကူးမယ္ ဆိုရင္လည္း လင္းလက္ေနတဲ့ မီးေရာင္ေတြကို အရမ္းႀကီး မေပၚလြင္လြန္းဘဲ အလင္းေတြကို အတတ္ ႏိုင္ဆံုး ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ခပ္ျပျပ အေနအထားအျဖစ္ ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူး သင့္ပါတယ္။ အဲလိုဓာတ္ပံုေတြ ႐ိုက္ကူးၿပီးရင္ အလင္းအေမွာင္ ခ်ိန္ညိႇဖို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ Crap လုပ္ဖို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ Edit လုပ္မယ္ဆိုရင္ Snapseed လို App ေတြသံုးဆြဲတာ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။
၆။ အလင္းေရာင္ေတြကို Leading Line အျဖစ္ သံုးစြဲ႐ိုက္ကူးျခင္း
ဓာတ္ပံုပညာမွာ အၿမဲတမ္း ထည့္သြင္းေျပာဆိုေလ့ရွိတဲ့ Leading Line ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးျခင္း ဆိုရာမွာ ညဘက္ဓာတ္ပံု ပညာေတြမွာလည္း အလင္းေရာင္ေတြကို Leading Line ျဖစ္ေနေအာင္ ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူး ျခင္းက မတူကြဲျပားတဲ့ ဓာတ္ပံုအရသာကို ေပးစြမ္းမွာပါ။ ညဘက္ ဓာတ္ပံုေတြ ဘာ႐ိုက္ရမလဲ စဥ္းစားမရဘူးဆိုရင္ အစီအရီထားတဲ့ ဓာတ္မီးတိုင္ေတြရဲ႕ ျဖာက်ေနတဲ့ အလင္းေရာင္ေတြကို ႐ိုက္ကူးႏိုင္သလို အေဆာက္အဦ ေလွ်ာက္လမ္း ရွည္ႀကီးထဲမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ မီးေခ်ာင္းေတြကိုလည္း Leading line ပံုစံ ႐ိုက္ကူးႏိုင္ပါတယ္။ အျခား အလင္းေရာင္ေတြ Leading Line ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္အခါ အေျမာက္အျမားရွိေန တာေၾကာင့္ အဲဒီဓာတ္ပံုေတြကို အမိအရ ႐ိုက္ယူထားျခင္းကလည္း ဓာတ္ပံုေကာင္းေတြရဖို႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈတစ္ခုပါပဲ။ Leading Line မျဖစ္ရင္ေတာင္ မီးလင္းေနတဲ့ ျပတင္းေပါက္ေတြ၊ ကားေရွ႕မီးေတြ။ ဆိုင္းဘုတ္ေတြကို ဓာတ္ပံုၾကည့္သူရဲ႕ မ်က္လံုးက အာ႐ံုစိုက္မိေအာင္လည္း ဖန္တီး႐ိုက္ကူး ႏိုင္ပါေသးတယ္။
၇။ မိုးရြာေနတဲ့ည
မိုးရြာထားတဲ့ ညတစ္ညကို ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူး ရတာဟာလည္း စိတ္လႈပ္ရွားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ လွပတဲ့ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ မီးေရာင္ေတြနဲ႔ စိုရႊဲေနတဲ့လမ္းေတြက အလင္းေရာင္ ျပန္ေနတာေတြကို အမိအရ ႐ိုက္ကူးပါက ဓာတ္ပံုေကာင္းေတြ ရႏိုင္ပါတယ္။ လမ္းေပၚမွာ ထီးေဆာင္းသြားတဲ့ လူေတြ၊ ကားမွာေပၚမွာ တြဲခိုေနတဲ့ ေရစက္ေတြကို ေရွ႕မွာထားၿပီး ေရာင္စံုမီးေရာင္ေတြ၊ ညဘက္မွာ မိုးရြာထဲေျပးလႊား ေနတဲ့သူေတြ စတာေတြဟာ ဓာတ္ပံု႐ိုက္လို႔ ေကာင္းတဲ့အခိုက္အတန္႔ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အလင္းျပန္မႈေတြေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုထဲမွာ ေရာင္စံုအလင္းတန္းေတြနဲ႔ လွပေနတာကို ျမင္ေတြ႕ၾကရမွာပါ။
၈။ Long Exposure စမ္းသပ္႐ိုက္ကူးဖို႔ အေကာင္းဆံုး
ေမွာင္တဲ့အခ်ိန္ေတြ ဓာတ္ပံု႐ိုက္္ကူးရတာဟာ Long Exposure ႐ိုက္ကူးဖို႔အတြက္ အခြင့္အေရးေကာင္း အခါသမယပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ အရာဝတၳဳေတြကို အလင္းအေမွာင္ ေကာင္းေကာင္းခ်ိန္ ၿပီး ႐ိုက္ကူးႏိုင္မယ္ ေရြ႕လ်ားေနတဲ့ အရာဝတၳဳေတြကို မတူကြဲျပားတဲ့ အျမင္ျဖစ္ေအာင္ ႐ိုက္ကူးႏိုင္မယ္။ Landscape ေတြ ႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါမွာဆိုရင္ Star Tril ေတြကိုလည္း စမ္းသပ္ ႐ိုက္ကူးႏိုင္မွာျဖစ္လို ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ကားမီးအလင္းတန္းေတြျဖစ္တဲ့ Light trail ေတြကိုလည္း ဖန္တီး႐ိုက္ကူးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Long Exposure ကို ဖုန္းနဲ႔ ႐ိုက္ကူးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဖုန္းထဲမွာ Camera Manual စနစ္ ပါဝင္ရမယ္။ မပါဝင္ပါက Manual စနစ္သံုးႏိုင္တဲ့ App ေတြကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ႐ိုက္ကူးႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒါအျပင္ Tripod တစ္ေခ်ာင္းလည္း လိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။
၉။ Black & White
အလင္းအေမွာင္ဓာတ္ပံုေတြ ႐ိုက္ကူးထားၿပီးၿပီဆိုရင္ Black & White ျပဳလုပ္ၾကည့္သြင့္ပါတယ္။ အဲ့အခ်ိန္မွာ ဓာတ္ပံုရဲ႕ ပံုစံဟာ လံုးဝေျပာင္းလဲသြားၿပီး အျမင္တစ္ခုကို ေကာင္းေကာင္းလွည့္စား သြားႏိုင္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ လူပံုမွာဆိုရင္ အရိပ္က်ေနတဲ့ ေနရာေတြနဲ႔ လွပမႈေတြ လမ္းမထက္က အလင္းအေမွာင္ အျဖဴအမည္း အားၿပိဳင္မႈေတြကို ထပ္မံျမင္ ေတြ႕ရမွာပါ။ ဒီလိုဓာတ္ပံုေတြကို မိုဘိုင္းဖုန္း ႐ိုး႐ိုးကင္မရာနဲ႔ပဲ ကာလာအေနနဲ႔ ႐ိုက္ကူးၿပီး အျဖဴအမည္း ျပန္လည္ျပဳျပင္ႏိုင္သလို အခု ေနာက္ပိုင္း အခ်ိဳ႕မိုဘိုင္းဖုန္းေတြမွာ အျဖဴအမည္း တစ္ခါတည္း႐ိုက္ကူးႏုိင္ေအာင္ Monocrome စနစ္ေတြကို ထည့္သြင္းေပးထားၾကပါတယ္။ မိုဘိုင္းဖုန္းအတြက္ အျဖဴအမည္း ပံုအျဖစ္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ဖို႔အတြက္ ဆိုရင္ေတာ့ Shapseed, Dynamic Black & White, Light Room စတဲ့ App ေတြက ေတာ္ေတာ္ေကာင္းမြန္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
-စည္သူ
ေမွာင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဓာတ္ပံုေတြကို ဘယ္လို႐ိုက္မလဲ
စမတ္ဖုန္းကိုင္ထားတဲ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေမွာင္ေနတဲ့အခ်ိန္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရင္ အလင္းအေမွာင္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါ အခ်ိဳ႕စမတ္ဖုန္းေတြက အလိုအေလ်ာက္ ခ်ိန္ညိႇေပးတဲ့အတြက္ တစ္ခါတေလမွာ ေမွာင္ေနတဲ့အခ်ိန္႐ိုက္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြမွာ ဖြယ္ေနၿပီး လူ႐ုပ္ေတြက ေသခ်ာမသဲကြဲတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး ၾကံဳဖူးၾကသလို ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထား လွပမႈေတြကို ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာလည္း ဓာတ္ပံုက အရည္အေသြး မေကာင္းဘဲ တန္းမဝင္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြကိုသာ ရရွိၾကပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း စမတ္ဖုန္းေတြမွာ ကင္မရာရဲ႕ အရည္အေသြးေတြကို ျမႇင့္တင္လာၿပီး ညဘက္ေကာင္းေကာင္း ႐ိုက္ႏိုင္ေအာင္ နည္းပညာအရ ဖန္တီးလာၾကပါတယ္။ အလိုအေလ်ာက္ ခ်ိန္ညိႇေပးတဲ့အတြက္ ထင္သေလာက္ ကြာလတီကို မရႏိုင္ဘဲ ရွိေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ညဘက္မွာ လူပံုကိုပဲ႐ိုက္ကူးတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ႈခင္းေတြ လွပတဲ့ၿမိဳ႕တြင္းပံုေတြ ႐ိုက္ကူးတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္မွာ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ Manual စနစ္နဲ႔ ႐ိုက္ကူးျခင္းက အေကာင္းဆံုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ Tripod သံုးရင္ ပိုမိုအဆင္ေျပေစပါတယ္။ ဓာတ္ပံုအယူအဆအတြက္ ဆိုရင္ေတာ့ ေန႔ဘက္မွာ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြထက္ ပိုၿပီးေတာ့ နည္းစနစ္ေတြ ပိုမိုအသံုးျပဳ ႐ိုက္ကူးရပါတယ္။ ညဘက္မွာ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြဟာ ထူးထူးဆန္းဆန္းေတြ၊ ေမွာ္ဆန္ဆန္ေတြနဲ႔ Romatic ဆန္ဆန္ေတြကို ရွာေဖြ႐ိုက္ကူးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ပံုရိပ္ေတြဟာ ေန႔တစ္ေန႔ရဲ႕ ညဘက္မွာ ျဖစ္ေပၚသြားတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ဖမ္းယူထားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
၁။ ကင္မရာလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ေလ့လာပါ။
မိုဘိုင္းဖုန္းကင္မရာနဲ႔ ေမွာင္ေနတဲ့အခ်ိန္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အရင္ဆံုးအေမွာင္ထဲမွာ ဘယ္လို႐ိုက္ကူးရမလဲဆိုတာနဲ႔ ဘယ္လို႐ိုက္ကူးလိုက္ရင္ ဘယ္လိုပံုထြက္တယ္ဆိုတာကို ေလ့လာထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရင္းက ကိုယ့္႐ိုက္မယ့္ ႐ႈခင္းေနရာ မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူပံုကို႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေမွာင္က ဘယ္ေလာက္ပမာဏ ရွိေနၿပီး လင္းေအာင္ Shutter Speed ဘယ္ေလာက္ထားၿပီး ႐ိုက္ကူးရမယ္ဆိုတာကို ေလ့လာထားရပါမယ္။ ဖုန္းကင္မရာ ေတြမွာ ပါဝင္တဲ့ Camera Manual စနစ္က shutter speed က ဘယ္အတိုင္းတာအထိ လုပ္ႏိုင္လည္းဆိုတာကို ဓာတ္ပံုေတြ အစမ္း႐ိုက္ကူးရင္နဲ႔ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။ အဲလိုမွ ကိုယ္တကယ္လိုခ်င္တဲ့ အလင္းအေမွာင္နဲ႔ ႐ုပ္ထြက္ေတြကို ခ်ိန္ညိႇကစားသြားႏိုင္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ Shutter Speed နဲ႔ ISO ကို လိုသလို ခ်ိန္ထိုးကစားႏိုင္ၿပီး ဓာတ္ပံုအရည္အေသြးကို ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ မိုဘိုင္းဖုန္းမွာပါတဲ့ auto စနစ္ကိုပဲထားၿပီး ႐ိုက္ကူးလိုက္တဲ့အတြက္ ဦးေႏွာက္ေျခာက္စရာ မလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဖုန္းကင္မရာက ထုတ္ေပးတဲ့ ဓာတ္ပံုကြာလတီကိုပဲ ရွိမွာပါ။ အခုနကလို Shutter Speed နဲ႔ ISO ေတြ ခ်ိန္ထိုးကစားၿပီး ႐ိုက္ကူးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္မေန Tripod နဲ႔ ဖုန္းကို တပ္ဆင္႐ိုက္ကူး သင့္ပါတယ္။ ဖုန္းတင္ၿပီး ႐ိုက္တဲ့ Tripod က ေစ်း ကြက္ထဲမွာ ေစ်းသိပ္မမ်ားဘဲ ဝယ္ယူႏိုင္ပါတယ္။
၂။ Exposure Level ကို ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း
ေမွာင္တဲ့အခ်ိန္ဓာတ္ပံုေတြကို ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ ဓာတ္ပံုပညာအရ ဘယ္အရာေတြကို ႐ိုက္ကူးမယ္ဆိုတာ အမ်ားႀကီးမူတည္ ပါတယ္။ ႐ိုး႐ိုး Night Life ဓာတ္ပံုေတြလား Night Life ဓာတ္ပံုေတြမွာမွ ဓာတ္ပံုပညာ ကို ထည့္သြင္း ႐ိုက္ကူးမလားဆိုတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြအရ ကင္မရာမွာ အသံုးျပဳမယ့္ exposure level ေတြကလည္း မတူညီႏိုင္တာ ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ႐ိုး႐ိုးဓာတ္ပံုေတြမွာေတာ့ လင္းအားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိေနတဲ့ အရာေတြအားလံုးကို ထင္ရွားစြာျမင္ႏိုင္ေအာင္ ႐ိုက္ကူးဖို႔အတြက္ Exposure မ်ားမ်ားထားၿပီး ႐ိုက္ကူးၾကေပမယ့္ ဓာတ္ပံုပညာကို ထည့္ၿပီး ႐ိုက္ကူးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေမွာင္ထားသင့္တဲ့ ေနရာေလးေတြမွာထား အလင္းပါသင့္တဲ့ ေနရာမွာအလင္းထည့္ၿပီး ႐ိုက္ကူးရတာေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုလံုး လင္းေနဖို႔ေတာ့ မလိုအပ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲလိုဓာတ္ပံုေတြအတြက္ Exposure ေတြ အမ်ားႀကီး ထည့္စရာမလိုဘဲ Exposure Level ကို ေလွ်ာ့ၿပီး ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အလင္းအေမွာင္နဲ႔ ဓာတ္ပံုေကာင္းတစ္ပံုကို ႐ိုက္ကူးႏိုင္ပါ တယ္။
၃။ အေမွာင္ေနရာေတြ ခ်န္႐ိုက္ကူးျခင္း
ဓာတ္ပံုပညာမွာ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုလံုး လင္းေနရမယ္လို႔ မဆိုလိုထားပါဘူး။ လင္းသင့္တဲ့ေနရာေတြ လင္းထားၿပီး ေမွာင္ထားသင့္တဲ့ ေနရာေတြမွာ ေမွာင္ေနျခင္းက ရသတစ္ခုကို ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ညဘက္ Street photo ေတြ ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါ လမ္းမီးတိုင္ေတြနဲ႔ ေမွာင္ေနတဲ့ အျခမ္းေတြကို ရွာေဖြၿပီး ေမွာင္တဲ့ေနရာေတြကို ခ်န္ထား႐ိုက္ကူး ၾကပါတယ္။ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုရဲ႕ ေဘာင္ေဘးပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေမွာင္ေနၿပီး ဓာတ္ပံုရဲ႕ အလယ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဓာတ္ပံုေပၚေထာင့္ကေန အလင္းျဖာက်တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ ပံုေဖာ္႐ိုက္ကူး တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုပညာမွာ အေမွာင္ေတြရဲ႕ အားကို ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးျခင္းဟာ လည္း ဓာတ္ပံုကိုၾကည့္႐ႈသူက အရသာတစ္ခုကို ခံစားရမွာပဲျဖစ္ပါ တယ္။
၄။ ဖြာေနတဲ့ဓာတ္ပံုေတြမျဖစ္ေအာင္ ႐ိုက္ကူးျခင္း
အလင္းအားနည္းတဲ့ ေမွာင္ေနတဲ့ အခ်ိန္႐ိုက္ကူးထားတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြမွာ အမ်ားဆံုးၾကံဳေတြ႕တဲ့ အခက္အခဲပဲျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ ဖုန္းကင္မရာေတြက Auto ထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြမွာ အမ်ားဆံုး အျဖစ္မ်ားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ HDR စနစ္ေတြေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုရဲ႕ ႐ုပ္ထြက္ကို ဆြဲတင္လိုက္တဲ့ အခါမွာလည္း အဲလို ဖြယ္ေန ဖြာေနတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြကို သာရရွိၾကပါတယ္။ အလင္းအေမွာင္ကို ဖုန္းကင္မရာက ခ်ိန္ညိႇတဲ့အခါမွာ ISO ေတြကို အလြန္အကၽြံ ဆြဲတင္ၿပီး ဓာတ္ပံုက အဲလိုမ်ိဳး ဖြာသြားၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုဖြာေနတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ မလိုခ်င္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အေမွာင္ထဲမွာ ဓာတ္ပံု႐ုိက္ကူးရင္ Auto စနစ္ကို မသံုးတာဟာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ၿပီး Manual စနစ္နဲ႔ ႐ိုက္ကူးႏိုင္သလို Manual စနစ္မပါတဲ့ ဖုန္းေတြအတြက္ေတာ့ Long Expoture စနစ္အေထာက္ အပံ့ပါဝင္တဲ့ App ေတြနဲ႔ ႐ိုက္ကူးတာက အေကာင္းဆံုး ျဖစ္မွာပါ။ Long Expoture ႐ိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္မေန Tripod ကေတာ့ လိုအပ္ေတာ့မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္လို႔ Long Expoture နဲ႔လည္း ႐ိုက္ၿပီးၿပီ ဓာတ္ပံုကလည္းေကာင္းေနၿပီး ဓာတ္ပံုကို edit လုပ္တဲ့ အခါမွာ အခ်ိဳ႕က အလြန္အကၽြံ edit လုပ္ၾကပါတယ္။ အဲ့အခ်ိန္မွာ အခ်ိဳ႕က HDR ေတြ အမ်ားႀကီးသံုးၿပီး edit လုပ္ လိုက္တဲ့အခါမွာ ကိုယ့္ဓာတ္ပံုက စုတ္ခ်က္ၾကမ္းၾကမ္း ေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခုလို႔ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း၊ ခပ္ဖြာဖြာျဖစ္သြားတဲ့လို႔ သတိထားသံုးစြဲ သင့္ပါတယ္။
၅။ Sunrise န႔ဲ Sunset ဓာတ္ပံုေတြ ႐ိုက္ကူးျခင္း
ေနဝင္ခ်ိန္နဲ႔ ေနထြက္ခ်ိန္ေတြကို ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာလည္း ေမွာင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ႐ိုုက္တဲ့ဓာတ္ပံုေတြလိုပဲ အလင္ေရာင္နဲ႔အေမွာင္ကို ကစား ႐ိုက္ကူးမွ လွပတဲ့ ေနဝင္ဆည္းဆာ ဓာတ္ပံုေတြကို ရရွိမွာပါ။ ေနဝင္ခ်ိန္နဲ႔ ေနထြက္ခ်ိန္ေတြမွာ ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးမယ့္ Subject ေတြကိုလည္း အလင္းအမ်ားႀကီး ေပးစရာမလိုဘဲ ခပ္ေမွာင္ေမွာင္ အေနအထားမွ ေနေရာင္နဲ႔ တိမ္သားျပင္ေတြရဲ႕ အလွကိုပိုၿပီး ေပၚလြင္ေနတာကို ျမင္ေတြ႕ရမွာပါ။ ေနထြက္ခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနဝင္ခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၿမိဳ႕ျပ ရဲ႕ မီးေရာင္ေတြနဲ႔ အတူ႐ိုက္ကူးမယ္ ဆိုရင္လည္း လင္းလက္ေနတဲ့ မီးေရာင္ေတြကို အရမ္းႀကီး မေပၚလြင္လြန္းဘဲ အလင္းေတြကို အတတ္ ႏိုင္ဆံုး ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ခပ္ျပျပ အေနအထားအျဖစ္ ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူး သင့္ပါတယ္။ အဲလိုဓာတ္ပံုေတြ ႐ိုက္ကူးၿပီးရင္ အလင္းအေမွာင္ ခ်ိန္ညိႇဖို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ Crap လုပ္ဖို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ Edit လုပ္မယ္ဆိုရင္ Snapseed လို App ေတြသံုးဆြဲတာ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။
၆။ အလင္းေရာင္ေတြကို Leading Line အျဖစ္ သံုးစြဲ႐ိုက္ကူးျခင္း
ဓာတ္ပံုပညာမွာ အၿမဲတမ္း ထည့္သြင္းေျပာဆိုေလ့ရွိတဲ့ Leading Line ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးျခင္း ဆိုရာမွာ ညဘက္ဓာတ္ပံု ပညာေတြမွာလည္း အလင္းေရာင္ေတြကို Leading Line ျဖစ္ေနေအာင္ ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူး ျခင္းက မတူကြဲျပားတဲ့ ဓာတ္ပံုအရသာကို ေပးစြမ္းမွာပါ။ ညဘက္ ဓာတ္ပံုေတြ ဘာ႐ိုက္ရမလဲ စဥ္းစားမရဘူးဆိုရင္ အစီအရီထားတဲ့ ဓာတ္မီးတိုင္ေတြရဲ႕ ျဖာက်ေနတဲ့ အလင္းေရာင္ေတြကို ႐ိုက္ကူးႏိုင္သလို အေဆာက္အဦ ေလွ်ာက္လမ္း ရွည္ႀကီးထဲမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ မီးေခ်ာင္းေတြကိုလည္း Leading line ပံုစံ ႐ိုက္ကူးႏိုင္ပါတယ္။ အျခား အလင္းေရာင္ေတြ Leading Line ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္အခါ အေျမာက္အျမားရွိေန တာေၾကာင့္ အဲဒီဓာတ္ပံုေတြကို အမိအရ ႐ိုက္ယူထားျခင္းကလည္း ဓာတ္ပံုေကာင္းေတြရဖို႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈတစ္ခုပါပဲ။ Leading Line မျဖစ္ရင္ေတာင္ မီးလင္းေနတဲ့ ျပတင္းေပါက္ေတြ၊ ကားေရွ႕မီးေတြ။ ဆိုင္းဘုတ္ေတြကို ဓာတ္ပံုၾကည့္သူရဲ႕ မ်က္လံုးက အာ႐ံုစိုက္မိေအာင္လည္း ဖန္တီး႐ိုက္ကူး ႏိုင္ပါေသးတယ္။
၇။ မိုးရြာေနတဲ့ည
မိုးရြာထားတဲ့ ညတစ္ညကို ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူး ရတာဟာလည္း စိတ္လႈပ္ရွားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ လွပတဲ့ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ မီးေရာင္ေတြနဲ႔ စိုရႊဲေနတဲ့လမ္းေတြက အလင္းေရာင္ ျပန္ေနတာေတြကို အမိအရ ႐ိုက္ကူးပါက ဓာတ္ပံုေကာင္းေတြ ရႏိုင္ပါတယ္။ လမ္းေပၚမွာ ထီးေဆာင္းသြားတဲ့ လူေတြ၊ ကားမွာေပၚမွာ တြဲခိုေနတဲ့ ေရစက္ေတြကို ေရွ႕မွာထားၿပီး ေရာင္စံုမီးေရာင္ေတြ၊ ညဘက္မွာ မိုးရြာထဲေျပးလႊား ေနတဲ့သူေတြ စတာေတြဟာ ဓာတ္ပံု႐ိုက္လို႔ ေကာင္းတဲ့အခိုက္အတန္႔ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အလင္းျပန္မႈေတြေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုထဲမွာ ေရာင္စံုအလင္းတန္းေတြနဲ႔ လွပေနတာကို ျမင္ေတြ႕ၾကရမွာပါ။
၈။ Long Exposure စမ္းသပ္႐ိုက္ကူးဖို႔ အေကာင္းဆံုး
ေမွာင္တဲ့အခ်ိန္ေတြ ဓာတ္ပံု႐ိုက္္ကူးရတာဟာ Long Exposure ႐ိုက္ကူးဖို႔အတြက္ အခြင့္အေရးေကာင္း အခါသမယပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ အရာဝတၳဳေတြကို အလင္းအေမွာင္ ေကာင္းေကာင္းခ်ိန္ ၿပီး ႐ိုက္ကူးႏိုင္မယ္ ေရြ႕လ်ားေနတဲ့ အရာဝတၳဳေတြကို မတူကြဲျပားတဲ့ အျမင္ျဖစ္ေအာင္ ႐ိုက္ကူးႏိုင္မယ္။ Landscape ေတြ ႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါမွာဆိုရင္ Star Tril ေတြကိုလည္း စမ္းသပ္ ႐ိုက္ကူးႏိုင္မွာျဖစ္လို ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ကားမီးအလင္းတန္းေတြျဖစ္တဲ့ Light trail ေတြကိုလည္း ဖန္တီး႐ိုက္ကူးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Long Exposure ကို ဖုန္းနဲ႔ ႐ိုက္ကူးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဖုန္းထဲမွာ Camera Manual စနစ္ ပါဝင္ရမယ္။ မပါဝင္ပါက Manual စနစ္သံုးႏိုင္တဲ့ App ေတြကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ႐ိုက္ကူးႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒါအျပင္ Tripod တစ္ေခ်ာင္းလည္း လိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။
၉။ Black & White
အလင္းအေမွာင္ဓာတ္ပံုေတြ ႐ိုက္ကူးထားၿပီးၿပီဆိုရင္ Black & White ျပဳလုပ္ၾကည့္သြင့္ပါတယ္။ အဲ့အခ်ိန္မွာ ဓာတ္ပံုရဲ႕ ပံုစံဟာ လံုးဝေျပာင္းလဲသြားၿပီး အျမင္တစ္ခုကို ေကာင္းေကာင္းလွည့္စား သြားႏိုင္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ လူပံုမွာဆိုရင္ အရိပ္က်ေနတဲ့ ေနရာေတြနဲ႔ လွပမႈေတြ လမ္းမထက္က အလင္းအေမွာင္ အျဖဴအမည္း အားၿပိဳင္မႈေတြကို ထပ္မံျမင္ ေတြ႕ရမွာပါ။ ဒီလိုဓာတ္ပံုေတြကို မိုဘိုင္းဖုန္း ႐ိုး႐ိုးကင္မရာနဲ႔ပဲ ကာလာအေနနဲ႔ ႐ိုက္ကူးၿပီး အျဖဴအမည္း ျပန္လည္ျပဳျပင္ႏိုင္သလို အခု ေနာက္ပိုင္း အခ်ိဳ႕မိုဘိုင္းဖုန္းေတြမွာ အျဖဴအမည္း တစ္ခါတည္း႐ိုက္ကူးႏုိင္ေအာင္ Monocrome စနစ္ေတြကို ထည့္သြင္းေပးထားၾကပါတယ္။ မိုဘိုင္းဖုန္းအတြက္ အျဖဴအမည္း ပံုအျဖစ္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ဖို႔အတြက္ ဆိုရင္ေတာ့ Shapseed, Dynamic Black & White, Light Room စတဲ့ App ေတြက ေတာ္ေတာ္ေကာင္းမြန္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
-စည္သူ
Credit to ==>Internet Journal
0 comments:
Post a Comment